Gå til innhold

SRT-10 vs SVT Lightning

Ranger emnet


RCS

Anbefalte innlegg

Ja som tråden sier så kjørte vi drag på søndag som var... Jeg kjører en SVT Lightning og Dodgen styrtes av en Stene...

 

Trass i mye hjulspinn fra min side (Og sikkert Stenes og) og totalt uerfaren med drag (Stene hadde prøvd seg før) måtte "verdens raskeste pick up" gi tapt... Min bil er tilnermet orginal, men målt i benk til 425hk i motor... Stene sin Viper skal være orginal med sine gromme 500Hk.... Vi kjørte tilsammen fire drag hvorav to sammen og to hver for seg eller mot andre.... Begge runs sammen kom jeg først over målstreken på... En gang pga bomgiring fra Dodgens side og en gang pga raskere start... Men tidene stod som den endelige dom...

 

Min bestetid (Som ikke er direkte bra) var 9.4sec på 201meter (tørt føre)

Dodgen gikk på 9.6sec i følge en kompis av eieren...

 

Reiste KUN for å kjøre mot ham da han utfordret meg på et treff vi holdt på fredagen... Så da er "mission acompished!"

 

Prøver å få til en "Lyn tråd" på mitt forum på Grombil.com for intereserte....

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din er vel kansje ikke "omtrent" orginal når den har 45 hester mer enn orginalt?Over 10% effektøkning tross alt.Hadde vel blitt temmelig likt antagelig med 100% orginale biler. Det går en 100% orginal her i byn ,mener han kjører 9,7 selv med sliks.Lightningen er vel hakket mindre og lettere enn Dodgen også?

Men for all del.Jeg liker begge bilene godt så det er det samme for meg hvem som er raskest.Skal ikke ta seiersgleden fra deg. Alltid artig å bli utfordret og stikke av med seieren.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de lærde strides :-)... Jeg kan vel ikke si 100% orginal, men opp mot orginal vil jeg si er riktig. Det er jo bare en chip og noe filtergreier som er uorginalt... Men samma det... Dodgen er rundt 150kg tyngre... Men den har "fordelen" med manuell gir som i utgangspunktet er raskere en automaten... Men det avhenger jo litt på sjoføren da :-)... Dodgen er mye mer lastebil en forden som gir litt mer personbilfølelse å kjøre i følge de som har kjørt begge deler.... Har snakket med en kar som har både lyn og viper og han sier lynet er mye bedre å kjøre. Viperen hans har kompressor og yter vel runt 800hk så den er overlegen på krefter. Selv med de orginale 500hk er dette en syk motor.

 

Jeg også liker begge bilene veldig godt. Kjøpte ford da jeg liker designet på denne best. Dodgen er mer brutal i fronten, men blir litt vel stor... Så liker jeg ikke manuellgir i en slik bil... Hører bare ikke hjemme i en så stor pick up!!! Har du en passasjer i midten må du jo ligge å gire mellom bena på fyren.... Greit om det var en dame da :-)

 

Har vel sett på nett at forden ofte går av med seieren i Drag... Skyldes nok giringen vil jeg tro... Man skal være fantastisk flink for å kunne gire mer perfekt en automaten i forden gjør om det er snakk om rett frem... På bane og svinger kommer manuellen mer til nytte...

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nesten ikke du klarer å gire bedre enn hva de automatkassene der gjør.

Det er noen utrolig gode girkasser som er rigget i de bilene.

Vil nesten tro at automatkasse på drag bare er fordel.

 

Men på baneløp generellt er manuell en fordel da man gjerne vil styre bilen litt på girene i svinger og slikt.

 

Men artig du vant.. gratulerer :D

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å få bra starter med manuell kasse.

OG dodgen er vel tyngre???

Det er nesten alltid en fordel med automat i dragracing.

Synes ikke noen av tidene var så veldig bra, dog.

Men begge er vel tunge og jævelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder giring så har Forden en fordel med automat gir ja.

Jeg sliter noe jævelig med å få min Srt 10 over i tredje giret ved full gass. Har en lei tendens til å gli rett over i femte.....

Der har Dodge slurvet litt med den hydrauliske clutchen...laget sylinderen i plast. Den er for svak, slik at den utvider seg under " full fart" giring.

Men der er det kommet et nytt oppgraderings kit, noe som jeg garantert skal ha meg!

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår