Gå til innhold

Bilstein Clubsport vs. Lesjøfors

Ranger emnet


0milt

Anbefalte innlegg

Lurte på åssen desse sklir ilag, blir bilen noe lavere om jeg ikke får laget meg noen kortere fjærer?

 

Må ha nye dempere framme uansett, så da er det jo greit å få den nedpå litt:)

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilstein ClubSport og Lesjöfors-dempere er det jeg kjører med. (Har ikke fått fram enda, jobber med saken, sjekk tråden min for mer info)

 

Bak, som jeg har fått prøvd selv, er "helmaks" .. :P Det er godt med forspenn, du kan også kappe fjørene, og allikevel ha forspenn. Det kommer til å bli bra med forspenn forran også, B-CS er 50 mm kortere forran, og 45 mm kortere enn standard bak. (Det var når jeg målte, med Biltema-dempere. Målte med noen Sachs fram-dempere i går, og det var likt mål som med Biltema-demperene. )

 

De er også stive som fy, og det virker som de blir stivere og stivere, jo mer man kjører med de. Jeg er godt fornøyd med de :)

 

Gå for Bilstein, og ikke Koni. Bilstein'a er GARANTERT verdt de tusenlappene de koster mer.

 

EDIT: Bilen krenger mye mindre med disse demperene også, når jeg fikk på bare bak, så kan jeg kjøre mye mye fortere i svinger.. Gleder meg til jeg får forran også.. :win

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koni nå, men tenkte jeg skulle gå for korte dempere..

Koni´a er ihvertfall føkkd nå:p Bilen har kun fjærene som støtdemping nå:p

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koni er ikke bra, de har feil "rebound". DaButcher sa at når han gikk over fra Koni til Bilstein, merket han at bilen oppførte seg annerledes. Den var bedre å kjøre.

 

De er billige, og du får mye moro for penga, men Bilstein er desidert best.

 

Ikke syns jeg Koni er noe stivt heller.

 

B230FT skrev en gang, at justeringa på koni'ene var for å kompensere mot aldring og slitasje, hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koni: 5000 kr + moms, for alle 4 dempere MED fjører hos BCB

 

Bilstein: 6990 kr inkl moms, for 4 dempere. ( også er det vel 200 kr ca billigere, hvis du ikke skal ha ClubSport eller Racing, altså korte dempere.) Hos Pedersens Racing.

 

Jeg ville helt klart gått for Bilstein (Noe jeg allerede har gjort.. ) Fordi jeg syns de virker mye mye mye mer seriøse, og mye stivere.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår