Gå til innhold

Skal kjøpe meg bur. Hva slags og hvor?

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pedersen buret er greit det, men du må selvfølgelig tilpasse det selv. Det er endel jobb, men er du nøye og måler flere ganger før du kapper så går det fint. Det med dårlig finnish på plater er jo forståelig, dem er jo kun klippet til, det er jo du selv som må gjøre finnishen.

Plater er kun klippet til, og rørene er kappet med endel ovemål.

Det jeg har hatt problem med på dette buret er at hovedbøylen var litt feil bøyd, sånn at den ene siden nede ved gulvet ville lenger frem enn den andre. Og at den ene fremoverbøylen var også litt feil så den måtte festes litt lengre inn mot senter av bilen i gulvet (ca 1,5cm). Men det løste jeg med og bruke en skjøtehylse rett under dasjbordet, da ble det litt slakke og justere på. Jeg har planlagt og skjøte der pga. gjennomføringen i dasjbordet.

Her kan du se litt bilder på pedersen-buret mitt under konstruksjon:

http://smg.photobucket.com/albums/v215/daf66/242%20prosjekt/?start=all

Jeg har endel ekstra rør som kryss bak, hjelmknusere, stag på tvers bak setene, tvers gjennom dasjbord, til dempertårn forran, muligens på tvers mellom hjulbuene bak under krysset til beltefeste.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bøye rør selv også, bygde bur utifra rettrør til isbilen på ei natt jeg...

Ang. det autosafe greiene, har hørt folk m dårlige erfaringer derfra, var en sak oppe på et forum her for ei tid sia hvor dem hadde sveist inn et bur i en kundebil og det så fyttihelvette i meg ikke ut, det var rett å slett helt totalt ubruklig elendig arbeid. Men skal du bygge selv er sikkert røra dems fine...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha baksetet der uansett. Snyltere kan gå hehe

ja men er fett og stappe bilen full får og brife da :P

men det er ikke mulig i det heletatt og trøkke setene inn?

ikke vist man improviserer litt eller?? :P

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider