Gå til innhold

Polardego: Prosjekt Homer - 79 Audi 100 5S

Ranger emnet

Polardego

Anbefalte innlegg

Homer har ankommet Vaerste... :p

Idag har kjørt rundt meg og kost meg i denne perlen, eneste vi manglet var hatt. Følte meg hjemme med engang selv om det er 15 år siden sist jeg kjørte en sånn...

Homer ble første gang registrert 15. desember 1978, men er en 1979 modell.

Bilen var faktisk eu-godkjent nå i høst, så her er det bare å hente skilter.

Litt stell må til, skiver og hjullagre foran bør byttes samt påfyllingsrør bak.

Kosmetisk så er det hellakkering, ny frontfanger, senk og BBS RS om jeg finner dette i 16" med boltsirkel 4 x 108.

Denne versjonen er den mest strippa versjonen av Audi 100, men nesten ikkno ekstra utstyr. Men med kun 96 000 på telleren er dette absolutt verdt å ta vare på.

Bilen var eid av en 94 år gammel gubbe siden ny, bare med et kort opphold hos en i Spydeberg som skulle ha den som bruksbil. Det sitter den gode gamle 5ern på 2144 ccm med 115 hk. Skal ta en service med pluggbytte, regreim etc på den.

Når jeg kjører i denne skal jeg kun kalles Herr. Sandberg. Herr. Øverby bør finne sin hatt, så skal jeg se om jeg finner en jeg og... ;)

Herr. Spangen ! ! ! DETTE ER DIN SKYLD ! ! ! :boxers

Bilder?

Homer.sized.jpg

homer2.sized.jpg

homer3.sized.jpg

homer4.sized.jpg

homer5.sized.jpg

homer6.sized.jpg

homer7.sized.jpg

homer8.sized.jpg

homer10.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble litt innsats på denne og, selv om GTien fikk mest oppmerksom het. Fikk bytta plugger så nå maler den som en katt. I tillegg fikk jeg støvsuget den.

Homer bare datt ned i hue på meg, egentlig så tenkte jeg å kalle den Herr Bakke siden det var navnet til første eier, men det ble litt lagt på et utstillings-skilt synes jeg.

Rene og pene bilder:

IMG_9894.JPG

IMG_9895.JPG

IMG_9893.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jo shortshift jo! :P Hva er den vribrytern under dashbord til venstre for rattet?

Bare venta på at noen skulle spørre om det, det er en gammel timer til motor/coupevarmer fra Defa... (ja faktisk)

For de som ikke har sett disse bildene før, så har jeg vært bortpå disse bilene før. Her er mitt aller første virkelige bilprosjekt, en 77 Audi 100 5E.

Dette er i 1991.

5264-bilde617.jpg

5264-bilde618.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare venta på at noen skulle spørre om det, det er en gammel timer til motor/coupevarmer fra Defa... (ja faktisk)

For de som ikke har sett disse bildene før, så har jeg vært bortpå disse bilene før. Her er mitt aller første virkelige bilprosjekt, en 77 Audi 100 5E.

Dette er i 1991.

5264-bilde617.jpg

5264-bilde618.jpg

He he, den husker jeg godt, det er vel verdt å nevne at stedet hvor de bildene er tatt var (er?) det viktigste møtestedet for Hammerfests glade billister :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du de på huggern? Nice! Bare 2 eller da? Tror det hadde sett gromt ut på Homer, godt pakka oppi hjulhusa.. Hvem trenger svingradius? :D

Nei, var nok 4 stk. Disse skal nok ikke på Homer, det blir for svært... Men derimot på Coachen jeg også har stående... Lage prosjekt-tråd tro? alacocaina

IMG_0024.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider