Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hvis man gjør akkurat det samme med begge blokkene, ca hvor mye vil da skille en B21 blokk fra en B23 blokk, med tanke på nM og HK? Vet jo at ingen motorer blir identisk like, uansett om man gjør akkurat det samme, men sånn teoretisk sett? Har også hørt om fyllingsgrader, og denne blir jo da mindre på B21 enn B23, vinner man noe mer enn litt raskere oppfylling av sylinderene? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hmm, skeptisk.. Men b21 har jo tykkere sylindervegger. De vil da bli stabilere enn b23 vil jeg tro. Men det har jo ikke noe å si før du kommer opp i ganske grei effekt. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Så din konklusjon var, samma hva faen du velger, men B21 er bedre med tanke på sylindervegger, langt oppi heste-antallet ? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Ja igrunn, tror ikke du bør tenke så mye på at borringa er litt mindre... Kan sikkert regne baklengs på det og finne ut at du tjener eller taper 1,2354567hk. Men noe som hadde vært morsomt var en b19 turbo, ala turtallsmaskin deluxe... Ville enten brukt b23et blokk eller b230 nyere enn 89. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Joda, men jeg har ei B21 blokk med 23et veiv og m-råder og smidde stempler på gang serru. :) Ca effektuttak man kan presse av denne da? 350-400 hk? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Hvorfor 23ET veiv? Er jo M-råder i ett stort antall B19, B21 og B23, men en original B21ET klarer fint 400+ hk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Det var det jeg fikk forklart, altså at det var en smidd veiv fra 23ET. Så det blir jo ett trygt kjøp da, med 3-350 hk i "tankene" etterhvert. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Samma veiva i turbo og sugemotor. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Er da vel smidd i dem alle. Har fortsatt igjen å høre at veiva gir seg først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 jeg har hørt at det er smidd veiv i b19 b21 og b23? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 ja er smidd veiv i dem aller fleste! Såkalte bofors veiva! Aller første 19/21 hadde ikke! Ville gådd for 23. Mest volum. Kommer ikke opp i den effekten som det begynner å bli risikabelt uansett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 mest volum ja, men så var det det med fyllingsgrader da, at B21 har mindre volum, og fyller seg raskere opp = Ergo kjappere respons? de 2 dl'era merker man vel ikke uansett. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Har du samme topp, innsug, grenrør etc etc etc på to motorer. En med 2.1 og en med 2.3. Samme komp, samme rådelengde og slag. Så er det riktig som du sier. at en 2,1l vil fylles opp fortere i forhold til maks fylling. Men vil ikke fylles opp noe mere i forhold til 2,3l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Det er sant. Merker kanskje ikke noe spesiell nevneverdig forskjell på så "lave" ytelser som 250-300-350 hester. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 SHS Performance/Håvard Forzaa har en utrolig god metode for å få sylinderveggene til å holde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.