Gå til innhold

B21 vs B23 blokk til turbobruk?

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

Hvis man gjør akkurat det samme med begge blokkene, ca hvor mye vil da skille en B21 blokk fra en B23 blokk, med tanke på nM og HK? Vet jo at ingen motorer blir identisk like, uansett om man gjør akkurat det samme, men sånn teoretisk sett?

 

Har også hørt om fyllingsgrader, og denne blir jo da mindre på B21 enn B23, vinner man noe mer enn litt raskere oppfylling av sylinderene?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja igrunn, tror ikke du bør tenke så mye på at borringa er litt mindre... Kan sikkert regne baklengs på det og finne ut at du tjener eller taper 1,2354567hk. Men noe som hadde vært morsomt var en b19 turbo, ala turtallsmaskin deluxe...

Ville enten brukt b23et blokk eller b230 nyere enn 89.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår