242 1,9l Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 jeg har en 343 med en b14! er det vanskelig å trimme denne? hvor mye må gjøres for at den skal gå bra? takker for svar Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Tja, de samme triksene gjelder jo her som alle andre steder. Vassere kam, tilpassede kanaler og forbrenningsrom, 2x45 DCOE, evt en 36DCD osv, osv. Men det er jo ikke spesielt vel anvendte penger da... Vet ikke hvor mye den gamle Renault-motoren tåler, men 120-130 hk burde vel være mulig. Og det er jo bortimot en fordobling av effekten... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Du kan bruke mye deler fra 400 serien, Les mer her: http://www.higgins340.fsnet.co.uk/home340.html Ellers så har du http://www.Volvo300mania.com hvor det står mye klokt, ellers så har du det svenske 300 forumet; http://www.300power.com Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 B18ft :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 ville det gå ann og sette en turbo på en b14? eller er det helt dumt? dumme spørsmål men.. Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Jeg ville ha byttet til en annen motor, med større potensiale og volum. Men ingen ting er umulig, han her driver å gir b14 sin litt pustehjelp:http://www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?t=3182 Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Fått deg god bil ja!:) Har hatt sånn selv jeg..kjempeartig bil! Men alt for dårlig utgangspunkt i den motoren..jeg foreslår å glemme hele greia. Har jo bare,hvis jeg husker riktig 70hk originalt og er ganske stusselig motor. Ikke noe mere å hente fra den. 240 motorer skal passe..men krever litt ombygging for å få det til. Mener du må bytte forstilling++ Bilder av den jeg hadde. http://home.online.no/~p-arw/minebilder.cfm Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 90 modell 244, Danern? De ble vel hetende bare 240, ifra -84 ellerno ? :P Men 242 1.9L.. B18FT fra 460 Turbo, den skal visstnok passe.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 http://www.blocket.se/vi/10578473.htm?ca=15_s =) men du har en 343 da Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 90 modell 244, Danern? De ble vel hetende bare 240, ifra -84 ellerno ? :P Men 242 1.9L.. B18FT fra 460 Turbo, den skal visstnok passe.. hehe..sorry! skal rette på det nå:rules: Er mye bedre å trimme en 360 isåfall som har ordentlig volvo motor! Og original girkassa til 340`n tåler ikke en dritt! Eller hele drivverket er jo spinkelt da..tok lett knekken på mellomakselen min med bare max power luftfilter fra torshov og hard clutching:D Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 hvor mye hk vil driverket tåle da?? jeg lurer på og sette alle penga og tiden min på dette prosjektet:) Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 hvor mye hk vil driverket tåle da??jeg lurer på og sette alle penga og tiden min på dette prosjektet:) Jeg aner ikke hva 343 tåler, men 360 drivverket burde tåle 200hk, men det spørs jo hvordan det blir brukt De bruker mye 340\360 i "(tramp)drifting" i england, 340`ene får ofte renaut 16v motorer, det ser ut til å fungere greit Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Min 343 hadde gått garrantert 57.000km bare når jeg overtok den..og den tålte ikke juling i det hele tatt. Sikkert noen som har lit fakta om hva det skal tåle. Men mener motoren fra renault 5 skal passe kom jeg på nå! Kanskje noen andre veit noe om det.. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Min 343 hadde gått garrantert 57.000km bare når jeg overtok den..og den tålte ikke juling i det hele tatt. Sikkert noen som har lit fakta om hva det skal tåle. Men mener motoren fra renault 5 skal passe kom jeg på nå! Kanskje noen andre veit noe om det.. Ja GTT motoren fra renaut 5 skal passe omtrent rett i! Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Jeg fant denne tråden på Volvo300mania, http://www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?t=4369 Problemet med å putte inn en 16v fra renaut er eksos og innsug, siden dette er lagd for en motor som står på tvers av motorrommet (FWD) Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.