Gå til innhold

hvor får jeg kjøpt Koni til bilen min, komplett sett med 4 stk gule koni? Pris?

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg anbefaler bilstein, har erfaring med koni også, men det er heller lite, så skal ikke skryte/snakke stygt om det. Liker bare ikke koni, og når man er skeptisk/negativ til noe til å begynne med, så blir det bare dritt..

Men! Jeg har Bilstein ClubSport på bilen min, og gud bedre for en veiholdning! Sitter nesten bedre jo fortere og hardere du svinger. Selv med orginal profil, vinterdekk, så ligger bilen bra på veien. Når det var tørre veier her en periode, kunne jeg holde mye høyere snitthastighet enn noen gang.. Trodde faktisk ikke det var mulig at bilen lå så godt på veien med "dubbdäck".. Gleder meg til sommeren og lavprofil!

Så, mitt råd til deg, kjøp deg enten Bilstein ClubSport eller Rally hos Pedersens Racing. tett oppunder 7 000 kr for alle 4 demperne. (ClubSport er en god del kortere enn Rally, så den er fin å bruke med senka bil..)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve Koni først. Flere jeg kjenner som har brukt Bilstein i rally, men etter litt leting i regler kan man bruke gule koni. Fungerer de bra, så går jeg for de. fungerer de ikke som forventet, setter jeg de på bruksvogna og kjøper bilstein Rally. Flere av de jeg pratet med som ikke anbefalte bilstein, for demperene bak knakk under veldig hard kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein clubsport er MYE kraftigere enn koni, så om du knekker bilstein skal du iallefall ikke satse på koni..

Koni er vel greie de, men bilstein er hakket bedre.

Kjører du rolig med bilstein, er det mer behagelig, kjører du aktivt med bilstein er de også bedre.

Ville ikke kjøpt rally for gate, clubsport og 45mm fjærer er gromt.. samt gjerne da div stag i tillegg

bilstein.jpg

DSC00043.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240Rallye: Gleder meg til å se på deg også, om du faktisk kommer deg ut i skogen :)

Kan så være at Bilstein er kraftigere, men det er ikke alltid størrelsen det kommer ann på;) Koni er innkjøpt, og monteres med 4:10 akselen innen 1-2 uker! så får vi se hvor sprett og hopp det blir. regner med at alt blir bedre enn originale Volvo dempere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider