Gå til innhold

coilover settet fra kaplhenke, er det bra?

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

bilstein cs/racing er 34mm kortere, så i teorien burde man med de klare å senke 34mm mer enn med feks gule koni.

Men nå stikekr jeg ut med hunden og så må jeg kjøpe zalo før butikken stenger.. ttyl

Det er ikke sant, sannheten er at du kan montere en 34mm kortere fjær uten at den henger løst. Røra i fjærbeinet er jo fremdeles like lang... Da klasker du øvre fjærskål rett ned i røra ved innfjæring om du senker mye (Vel og merke med modifisert/fjernet gjennomslagsgummi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var en ganske ok pris jeg. Hvordan får du til den prisen? Koster jo 1400dollar uten innbytte, du ganger jo med 1,25% for momsen, og 300kr i tollgebyr + frakt. Fant ut at det ble ca 10000Nkr jeg pluss frakt... Du får jo kjøpt Sellhol for ca 15k her hjemme med valgfri spec/lengde. Skal du ha justerba demping blir det tillegg i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ha koni med dobbel demping sak ikke bare singel. :)

da koster de 1600 dollar.

jeg kom fram til dollar kursen er 6.15

så jeg tok og 1600x6.15 = 9840 kr

frakt ca 150 dollar x 6.15: 990 kr ca

og 25 % moms av dette tilslutt. kom på 13 000 ca :)

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ha koni med dobbel demping sak ikke bare singel. :)

da koster de 1600 dollar.

jeg kom fram til dollar kursen er 6.15

så jeg tok og 1600x6.15 = 9840 kr

frakt ca 150 dollar x 6.15: 990 kr ca

og 25 % moms av dette tilslutt. kom på 13 000 ca :)

Du må vel også legge på 300kr i tollgebyrer. Da er jeg enig det du sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hva er vitsen med å ha det stivt å jævli da? Jo stivere det er jo fortere spretter du av veien under aktiv kjøring også..

Fint med laav bil, men må jo prøve ha igjen litt komfort i det også. Det er hvertfall min mening..

Har sett på de kaplhenke coilover`ne selv, men veit ikke helt.. Sikkert fine :)

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hva er vitsen med å ha det stivt å jævli da? Jo stivere det er jo fortere spretter du av veien under aktiv kjøring også..

Fint med laav bil, men må jo prøve ha igjen litt komfort i det også. Det er hvertfall min mening..

Har sett på de kaplhenke coilover`ne selv, men veit ikke helt.. Sikkert fine :)

Senking og komfort er to ting som ikke går særlig godt i lag.

Er ikke enig i at en mykere bil ligger bedre på veien enn en som er stivere. Det er klart at fjærer og dempere må harmonere i lag.

Her er en sammenligning i dtivhet på fjærene:

Volvo orginal senkesett fram: 22Nm/mm

Volvo orginal rally fjær fram: 34Nm/mm

De som kjører ekstrem rally/rallycross/racing kjører som oftest på hardheter fra 80Nm/mm til over 200Nm/mm fremme, med ett forhold på ca 2,5 F/B, altså 2,5 ganger mykere bak.

Da snakker vi stivt når du må ha 20kg for å presse ned fjæra 1mm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider