Gå til innhold

Hjelp til valg av ledningsnett på turbo

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

God dag.

 

Tiden er kommet for å vurdere en liten sot-jager hos meg også ;) Men jeg er litt låst i valgets kval her:

 

Sitter F-nett i bilen nå.

Har komplett ET-nett liggende.

Har FT-nett på hånden.

 

Vil veldig gjerne høre for- og mot-argumenter for hva jeg skal bruke her.

Forøvrig en 531 topp, og har både f- og et-innsug(usikker på hva jeg skal bruke her og!?)

 

Takk for all hjelp :)

Mvh. Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

b230et sprut vil bruke MYE mer bensin enn b230ft sprut.

Om b230f som er i bilen er lh 2.4, er det ikke mye jobb som må til for å bruke b230ft hjerner!

 

"Drømmemotoren" er en b230ft blokk med 531 topp, b230ft turbomanifoil. Den beste blokken er den med underspyling (93'->, men noen få fikk det i 92!).

 

Vær obs på at bla.a. temp giver går ikke om hverandre på b230ft og b230et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går det ann å kjøre turbo-motor på f-nettet midlertidig? Skal vel i teorien ikke være noe problem så vidt jeg kan se, men jah..!?

Det er lh2.4 ja, så det eneste jeg trenger å bytte er vel databoksene!?

 

Har ikke underspyling, men det er det eneste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ET-nett liggende så kan jo bare ta de ledningene fra det og bytte ut med de som står i f-nettet...

Så når det er gjort: Funker vel fint å kjøre med snurre på f-nett med andre dyse-motstander!? Sånn til jeg får ft-databoksene i hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ET-nett liggende så kan jo bare ta de ledningene fra det og bytte ut med de som står i f-nettet...

Så når det er gjort: Funker vel fint å kjøre med snurre på f-nett med andre dyse-motstander!? Sånn til jeg får ft-databoksene i hus...

 

hæ? om du har lh 2.4 i bilen, tar du jo ikke inn et ET nett i bilen?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Neinei ;) Men jeg har 2.4 i bilen og ET i kjelleren, så istedenfor å kjøpe motstander så tar jeg de 4 ledningene som skal ha andre motstander og bruker de som sitter i et-nettet!

(hvis jeg ikke finner ut at jeg har veldig lyst til å lodde motstander en dag =P)

 

MEN: funker det å kjøre turbo på f-nett med lh2.4?

Som sagt, som en midlertidig løsning til jeg får nye databokser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hva du skal, men skal du bygge turbo på en f motor eller har du ft/fk motor du skal sette sammen?

 

Hvis du skal bygge turbo på en f motor må du gjøre noen forandringer da.

bl.a. andre stempler for få lavere komp, andre dyser eller btr så du får justert opp bensintrykket, styreboksene fra f motor er jo ikke beregnet på turbobruk. setter du ft/fk styrebokser på f motoren uten modifiseringene brenner du opp boksen pga motstand i dysene. det er forskjell på dysene i en f motor og fk/ft.

 

så det andre. Så lenge du har lh2.4 er det jo bare å sette inn en motor fra 940, fk eller ft. de som bygger om bruker jo nettopp lh2.4. må lodde inn motstander som de andre her sier. og flytte over følere og sånn fra f motoren. styreboksene fra 940turbo passer jo rett på lh2.4 nettet uten ombygging.

87 240Turbo. lyst på 350hk.

99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P

99 Vectra B 2,0 16v CD stv.

 

old volvos never die, they only go faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okaj, here goes:

531-topp med grønne dyser

f-blokk med sterke råder og ET stempler (grunnet 531 toppen)

at-bunnpanne med oljeuttak

940 grenrør

saab snurre

3" downpipe

 

Motstander skal loddes inn, enten om jeg kjøper nye eller tar de som står i ET-nettet jeg har liggende.

Eneste jeg nå egentlig lurer på er: Kan jeg kjøre med orginalt f-nett (UTENOM MOTSTANDERE) med turbo?

som sagt: bare midlertidig til jeg får tak i ft-databokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår