Gå til innhold

Polardego: Prosjekt urGTi - 77 Golf GTi

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

ENDELIG ! ! !

 

Etter flere år søk så dukka den endelig opp... Hva da? Jo en ekte urGTi.

 

På Finn.no stod det i dag en 77 Golf GTi med 103 000 km. Det var bare flaks at den ble sett av oss...

Så i morgen står det en ekte urGTi på Vaerste, den trenger litt stell men det er et bra utgangspunkt.

 

I farta ut av døra glemte jeg å ta med kameraet, så dere får klare dere med et illustrasjons-foto først...

 

Bilen er forresten Sølv, ny i Norge og førstegangsregistrert 7. september 1977... :)

 

golf1-2.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅHHHHHH! SNOP!!

Hva skjer med denne da?

The usual "bygge opp, bruke litt, så selge"?

Lykke til i hvertfall, har troen på denne (og)...

 

Nei, denne skal totalrestaureres og settes på sprit nesten... ;)

 

Jeg har vært på jakt etter en sånn i noen år for å beholde den, når disse er i orden så går de for 100k + i Tyskland.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohoi, blir litt utskifting der ja!

men fortell meg, hva er den store forskjellen mellom en vanlig GTi og en urGTi?

 

urGTien kalles de aller første GTiene 77 og 78 modellene. Mange som tror at GTien kom i 76 og det gjorde den forsåvidt, det var bare det at de var testbiler og pressebiler...

 

De første GTiene som ble solgt til kunde her i Norge kom i 77.

I følge Jan Tore Kopperrud (produktsjef for Golf i Norge) er dette muligens en av de aller siste 77 GTiene som er igjen...

 

Ikke ble det solgt mange, og de fleste av disse ble ihjelkjørt som ungdomsbiler på 80 tallet og resten havna i bilcross...

 

Det ser kanskje ut som om det er mye jobb, om det er det helt sikkert... Men plåt lar seg som kjent bytte,og flesteparten av plåtdelene fåes enda orginale...

 

Koster litt mer, men er verdt å bruke for å få bilen tilnærmet lik ny igjen...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!

da lærte jeg litt einser-historie i dag også, da får jeg da gratulere:)

men såvidt jeg veit, så har en bekjent av meg en urGti, faktisk samme farge som jeg så på bildet, eller er det kanskje den dere har kjøpt?

Den går vel i Horten om jeg ikke tar feil.

 

Men ja, med litt rabatter her og der, så får man jo nesten bytta ut karosseriet for noen usle lapper, helt klart verdt det :)

 

urGTien kalles de aller første GTiene 77 og 78 modellene. Mange som tror at GTien kom i 76 og det gjorde den forsåvidt, det var bare det at de var testbiler og pressebiler...

 

De første GTiene som ble solgt til kunde her i Norge kom i 77.

I følge Jan Tore Kopperrud (produktsjef for Golf i Norge) er dette muligens en av de aller siste 77 GTiene som er igjen...

 

Ikke ble det solgt mange, og de fleste av disse ble ihjelkjørt som ungdomsbiler på 80 tallet og resten havna i bilcross...

 

Det ser kanskje ut som om det er mye jobb, om det er det helt sikkert... Men plåt lar seg som kjent bytte,og flesteparten av plåtdelene fåes enda orginale...

 

Koster litt mer, men er verdt å bruke for å få bilen tilnærmet lik ny igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår