Polardego Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Lager en tråd der folk kan spørre om ting ang. Golf 1/Jetta1 og Caddy... Alt fra tips, troubleshooting, deler og alt annet... Etter å ha bygd et antall Golf 1 så vet vi litt om de, og det vi ikke vet har vi andre som vet mer enn oss også... alacocaina Dere kan også spørre om andre VW og Audier, men det er spesielt de gamle vi kan endel om... :) Vi vet også hvor det er mulig å få tak i deler til disse bilene, send gjerne en PM om hva du søker så skal vi hjelpe til så godt vi kan... :) Stikk gjerne innom hjemmesiden vår også index.pho der vi oppdaterer bloggen jevnlig med reportasjer og hva som skjer på Vaerste... babyhmm? Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Minner samtidig om at kjøp/salg av deler ikke skal foregå på merkeforaene :) Ellers er sikkert dette en nyttig tråd for dere VW huer og D.A.V. kan nok svarene på det meste :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Minner samtidig om at kjøp/salg av deler ikke skal foregå på merkeforaene :) Ellers er sikkert dette en nyttig tråd for dere VW huer og D.A.V. kan nok svarene på det meste :)Omformulert... ;) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hva er det som er spesielt med Golf 1 Gls ? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hva er det som er spesielt med Golf 1 Gls ? Jo, det er topputgaven til Golf 1. Det så man spesielt på de tidligere utgavene. Den har et mer påkostet interiør, farget glass m.m I 77 hadde selv ikke GTi'n farget glass, det var det kun GLS som hadde... Litt andre smådetaljer var det også, slik som ekstra lister, cromkapsler isenter etc... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Såppas ja. Blir Golf 1 LS en GTI uten Gti motor da? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Såppas ja. Blir Golf 1 LS en GTI uten Gti motor da? Nei, ikke helt. Andre instrumenter (speedo til 220 på gti, sorte lister istedet for krom, stabstag og sportsstoler er noen av tingene som GTi har for seg selv... Bredere felger enn LS (5.5 istedet for 5), den store GTileppa, annen dekor og den karateristiske røde lista rundt grillen... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hei,lurer på noe her: -Forskjell på diesel og bensin-calipprer?(1.6L) -Er det bare å bytte ifra bensin(1.6L) til diesel(1.5L) ? Tenker på godkjenning,hva som bør flyttes over osv.. -Hvordan få inn bak/front rute på en enkel/rett måte? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hei,lurer på noe her: -Forskjell på diesel og bensin-calipprer?(1.6L) -Er det bare å bytte ifra bensin(1.6L) til diesel(1.5L) ? Tenker på godkjenning,hva som bør flyttes over osv.. -Hvordan få inn bak/front rute på en enkel/rett måte? Tror ikke det er noe forskjell på diesel og bensinkalipper, har aldri sjekket det men regner med at dette ikke er tilfelle. Du bør bytte tank, hva annet vet jeg ikke. For å få en nøyaktig beskrivelse av dette så foreslår jeg at du sender en mail til godkjenning@moller.no da får du det besvart. Det er ikke noe problem å få dette godkjent da, men hvorfor bygge om til diesel? Er det ikke bedre å kjøpe en diesel i utgangspunktet da? Når det gjelder frontruta er slegge den mest effektive måten å få ut frontruta på... :bambam: Men fra spøk til sprettert... Du lirker ut pakninga fra innsiden, hverken jeg eller Maniacoupe har greid å få frontruta hel, så det krever en 20-30 ruter å trene seg opp for å få dette til uten at ruta sprekker... Andrew som er vår oppretter/lakkerer gjør dette uten problemer, ikke spør meg hvordan... :watchout Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hehe..Å få de ut er ingen sak,allerede gjort det..Men hvordan få de inn?:P Bytter til diesel da diesel-einsern _mildt_ sakt ikke var noe å ta vare på..Å det blir litt billigere ved kjøring. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hehe..Å få de ut er ingen sak,allerede gjort det..Men hvordan få de inn?:P Bytter til diesel da diesel-einsern _mildt_ sakt ikke var noe å ta vare på..Å det blir litt billigere ved kjøring. Går som ei bøtte møkk da, bedre å få inn en TDK motor eller iallefall en TurboDiesel... Å få ruta inn er enklere, du legger en tråd/ledning, smør gjerne inn med zalo... Men om du aldri har gjort det før, så anbefaler jeg å få noen som kan det sette den inn... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Ok..Da sier jeg takk for nå:) Får tenke på det med motoren. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Hvorfor heter bilen GOLF og ikke f.eks. Fotball eller tennis? Mvh. Didrik Fredrik August Carl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Hvorfor heter bilen GOLF og ikke f.eks. Fotball eller tennis?Mvh. Didrik Fredrik August Carl ALtså, Volkswagen har jo som kjent valgt idrettslige navn som Golf og Polo, og flere andre biler er i anmars... Da må jeg nevne VW Friidrett, VW Rytmisk Sportsgymnastikk og VW Fjortenførrblank etter skjøte-esset Hjalmar Andersen... Håper dette besvarer ditt spørsmål. Mvh Die Aaaaaller Vaerste... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Hvorfor heter bilen GOLF og ikke f.eks. Fotball eller tennis?Mvh. Didrik Fredrik August Carl (Nesten)alle VW er oppkalt etter vinder eller strømmer derfor heter den Golf! Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg