Gå til innhold

Hufsas 77mod. Passe lat

Ranger emnet

Hufsa

Anbefalte innlegg

vw_logo.jpg

Min 1977mod. VW Passat 1,5l, som jeg kjøpte billig fra kjæresten til søskenbarnet mitt.

Tenkte jeg skulle legge ut en liten prosjekt tråd her.

Bilen er en Passat 77mod, eid av en gammel dame siden den var ny, helt til hun døde for noen år siden, så den er pent kjørt tenkte æ. Den har gått litt over 147000km.

Er så og si strøken, untatt litt overflate rust her og der.

Ting som skal gjøres:

Ta litt rust.

Setetrekk. Gjort

LAkke litt i motorrom.

Senk.

Felger.

nytt Ratt?.

soting.

Emblem løs grill.

Eksos stuss.

Anlegg.

Litt bilder

IMG_1923.jpg

IMG_1924.jpg

IMG_1912.jpg

Passat sammens med Raggarbilen, 81mod. Oldsmobile cutlass cruiser

IMG_1904.jpg

IMG_1901.jpg

IMG_1891.jpg

Orginal vognkortet

IMG_1909.jpg

IMG_1910.jpg

Inni med setetrekk på, orginal setene er strøkne, bare med en liten rift i sia på setteryggen bak.

IMG_1889.jpg

Litt små stygg orginal eksosrør, med litt rust under =P

IMG_1917.jpg

Litt av rusta

IMG_1887.jpg

Så om folke veit om noen nett sider der jeg kan få kjøpt ting, så skrik ut!!

Endret av Hufsa

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige bremser? :p Står oppå kanten :p Ellers fin bil da..

Er nye bremser, men er ikke så veldig gode nei. =P

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har sett passaten til "polardego"? Inspirasjon... :D

Nei har ikke sett den nei. <søke på forumet etterpå>

Gratulerer med din første bil!

Likte fargen da...Orange og brunt var jo så pop på den tiden, så du er heldig som fikk en mer behagelig blå looker ;)

Regner med det er russebilen du har tatt med på et par av bildene?

Tusen takk for det =D

Er veldig fint med en farge, annet enn de kjedelige brune og orange fargene ja.

Er russebilen/raggarbilen våres som er avbildet, sammen passaten ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ordnet endel på passatn no, som å skifte drivknute mansjett, litt ulyder og kjøpt anlegg, selvom anlegget ikke er det aller store.

Dette jeg har kjøpt, sammens med noe diskanter å ha fremme.

149e7446f813d2.jpg&bredde=605&rot=0&i=ok

Håper det er bra da =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene er gode de, låser nå værtfall alle hjul på tørr astfalt.

Orginalt anlegg fins ikke, måtte synge for meg selv. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kul bil, blir ikke flere av disse...

Her er bilde av min bil som ble nevnt tidligere oppi tråden din...

101537-1213525.jpg

Bilen din er jo et kunststykke uten videre da.. Men du burde ha hvite lykter ytterst og gule innvendig ;) Det var mye finere ;) Men Hufsa.. Skal du ha bilen så og si originalt?

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er jo et kunststykke uten videre da.. Men du burde ha hvite lykter ytterst og gule innvendig ;) Det var mye finere ;) Men Hufsa.. Skal du ha bilen så og si originalt?

Hadde tenkt å ha bilen orginal, eneste med noe anlegg i hatthylla, senk og felger, men ellers skal bilen se mest mylig orginal/styla, på en måte.

lure litt på hvordan jeg skal ha de høytalerne bak, om jeg skal skjære hull i hatthylla, eller borre masse hull rundt, i en avrundet sirkel å ha høytaleren gående under. Hm!!

Om noen har lyst på bilen så bare rop ut, er interessert i å bytte i en annen veteran kansjke.

70 talls Mazda 929 ht coupe<3

Endret av Hufsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen feil på bilen, da jeg var på skolen i dag, så da fikk jeg løftet den opp for å se under, og testet bremsene på bilen, i bremsetprøvern.

Da var det litt slakke i begge hjullagrene bak, som må strammes opp, slakke i styreledd foran, og at batteriet antagelig må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider