Gå til innhold

Forslag til montering aktive bassere

Ranger emnet

Floff

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag mottok jeg 2 stk nye Fence Audio RXA80F. Det er aktive bassere på 180W.

Jeg tenkte å montere disse under hvert forsete i en Peugeot 206 CC, noe som betyr at det er litt dårlig plass.

Sliter litt med å finne ut hvordan jeg kan koble disse i bilen, og hvordan spiller jeg ev.t burde velge?

Som man kan se på bildet under, kan man velge mellom "High" og "Low"

99425.jpg

Skruene under er for pluss, minus og remote (as usual).

Hvordan kan jeg, dersom det kun er 1 subber uttak, få koblet disse? Tror jeg må bruke "Rød og hvit"-løsningen, dersom det ikke er no' mulighet på en spiller som ev.t noen vet om?

Håper på noen forslag her.

Oppdatering av hva jeg lurer på:

- Hvordan kan jeg få koblet til begge basserne dersom det kun er ett uttak på spilleren?

Også lurer jeg på om jeg kan ta strøm fra spilleren, eller blir det da for mye strøm igjennom kabelen, så ikke sikringen liker dette?

I = P/U

I = 180/12 = 15A

30 ampere til disse basserne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

High Input er for høyttalerutganger fra originalradioer (som ikke alltid har linjeutgang) som i 206'en din. Bytter du ut spilleren med en ny fra ettermarkedet vil den nesten alltid i dag ha minst ett par linjeutganger, og da kobler du disse til Low Input isteden. Siden du har to kasser, må du bruke en Y-splittkabel, så begge får det samme signalet.

Og legg for all del opp egne strømkabler til disse. Regner med et kabelsett fulgte med? Bruk det.

Forøvrig så gir den forsterkeren 65 watt RMS, for å si det enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, jeg tenkte nettopp på det. Den forsterker jo nivået opp til 180W, hehe.

Men da skal jeg legge opp strømkabler selv.

Du, TransMedia (kaller deg det jeg), du har jo en peugeot 206 (?).

Hvordan ville du fått fikset denne kabelen fra batteriet til setene? Hvor ville du lagd hullet? Og hvor er det anbefalt å legge kablene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk :) Kan ev.t finne ut løsninger selv, bare lurte på om du visste om noen.

det var litt knapt med plass under setet. Setet er jo 50CM "langt", men plassen under tilsvarer ikke det samme.

Dersom jeg skal ha basserne under setet, vil det muligens synes litt for de som sitter bak, kanskje ikke særlig fint, men kommer ann på om det kommer til å sitte noen baki uansett.

Men jeg lurer på om dersom jeg hadde montert det i bagasjen, om det ville gitt no' utslag da, eller hadde basskasse vært det beste da? Kan ikke bruke for mye plass heller da jeg gjerne skal ha litt baggasje på noen småturer iblant.

Noen forslag til hvor jeg alternativt kunne montert aktiv basser?

Forresten, TransMedia, jeg likte forslaget ditt om å montere element nedi reservehjulet, som vi har snakket om tidligere. PRoblemer er at jeg ikke har reservehjul, da jeg har kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider