Gå til innhold

Senkefjører passat 35i, type?

Ranger emnet

grandaunet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å senke passaten, det er en 35i 1996 mod. 1,9 tdi. det er AFN motoren og jeg har derfor samme boltsirkel/bremser som VR6. jeg lurer på om jeg da skal kjøpe fjører beregna for VR6 for å få det godkjent? jeg finner ikke fjører til min motor, bare til 1,9td og slikt. Tenkte på 40/40mm Weitec fjører eller lignende.

Takker for svar :)

Passat 35i TDI 110++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har planer om å senke passaten, det er en 35i 1996 mod. 1,9 tdi. det er AFN motoren og jeg har derfor samme boltsirkel/bremser som VR6. jeg lurer på om jeg da skal kjøpe fjører beregna for VR6 for å få det godkjent? jeg finner ikke fjører til min motor, bare til 1,9td og slikt. Tenkte på 40/40mm Weitec fjører eller lignende.

Takker for svar :)

Gå etter akselvekt,og vil du ha god hjelp så ta en prat med selgeren parts&retards på finn.no

Husker ikke navnet hans her inne på forumet.

mvh kjetil

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe coilowers!! Jeg senka min passat stasjonsvogn (35i) med Weitec fjærer (40/40 senk) og det var, og er et mareritt. 40/40 er i mine øyne ypperlig "familiesenk":)

Det var et helsikes styr med triksing på hjulstillingskontroll for å få caster-vinkelen innenfor gitte verdier får at det skulle bli godkjent med biltilsynet. Til en 3-4tusen får du coilowers til bilen din! Weitec koster vel ca 1000,- og er etter min mening penger rett ut av vinduet. Du kan heller kappe av noen ringer på originalfjørene dine.

I dag (1år siden senk) skulle jeg ønske at JEG hadde kjøpt meg coilowers. Hjulene skraper i hjulbuen i harde svinger (originale hjul), understellet føles "bløtt" og senken er laaaangt fra 40/40. Mere som 120/70. Men for all del... Sikkert noen som synes det å er tøft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider