Gå til innhold

gearkassekode -> oppdatert med bilder

Ranger emnet

Grev1

Anbefalte innlegg

Hva er koden på gearkassa til TDK motoren?

Er redd kassa er i ferd med å ta kvelden :(

Kommer noen leie skrapelyder når jeg kjører:P Det rare er at lyden kun er der om jeg slipper gassen eller setter bilen i fri (litt svakere lyd i fri). Med en gang jeg toucher gassen blir lyden borte. Er ikke skrapelyder når jeg girer. Lyden begynte relativt svakt. Plutselig sa det klonk og lyden ble enda høyere ^^ Kan legge ut en film i morra.

Så jeg antar at girkassa er i ferd med å takke for seg. Var en spennende tur fra Østlandet til Trondheim på søndag ja :P

Endret av Grev1

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja kanskje det kan være det!? Ja lyden blir betydelig mindre når jeg trår inn clutchen. Med en gang jeg er borti gassen forsvinner lyden helt. Jeg hadde akkurat bilen på verksted for clutchbytte. Rart de ikke tok utløserlageret samtidig. De nevnte heller ingen ting om spon i kassa når de skifta girolje. Lyden var der før jeg satt den inn også.

Tenkte kanskje det kunne ha noe med clutchen å gjøre, men var ingen forandring etterpå. Får ringe å høre hva dem har gjort. Stod uansett ingen ting på fakturaen om at de hadde bytta lageret.

Det er ingen lyder når bilen står stille og jeg trykker inn eller tar ut clutchen.

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så hvis utløserlageret er slitent så vil fortsatt ting delvis gå rundt inni kassa selv om clutchen trykkes inn? Derfor det er litt lyd selv om clutchen er trykk inn!?

Edit: Video. Her har jeg skrudd av motoren og triller i ca 50km/t i 5 gir. Er vanskelig å høre lyden når jeg trår inn clutchen, men den er lik bare ganske mye svakere. Det er helt lik lyd i alle gir, og den forandrer seg etter farten.

http://s66.photobucket.com/albums/h261/grev1/?action=view&current=Video005-AVI-Audio-VideoInterleaved.mp4

Endret av Grev1

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...