Grev1 Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 (endret) Hva er koden på gearkassa til TDK motoren? Er redd kassa er i ferd med å ta kvelden :( Kommer noen leie skrapelyder når jeg kjører:P Det rare er at lyden kun er der om jeg slipper gassen eller setter bilen i fri (litt svakere lyd i fri). Med en gang jeg toucher gassen blir lyden borte. Er ikke skrapelyder når jeg girer. Lyden begynte relativt svakt. Plutselig sa det klonk og lyden ble enda høyere ^^ Kan legge ut en film i morra. Så jeg antar at girkassa er i ferd med å takke for seg. Var en spennende tur fra Østlandet til Trondheim på søndag ja :P Endret Juli 14, 2010 av Grev1 Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Endrer lyden seg/forsvinner når du har den i fri og trykker inn clutchen? isåfall ville jeg satset på utløserlageret egentlig. Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Hmm, ja kanskje det kan være det!? Ja lyden blir betydelig mindre når jeg trår inn clutchen. Med en gang jeg er borti gassen forsvinner lyden helt. Jeg hadde akkurat bilen på verksted for clutchbytte. Rart de ikke tok utløserlageret samtidig. De nevnte heller ingen ting om spon i kassa når de skifta girolje. Lyden var der før jeg satt den inn også. Tenkte kanskje det kunne ha noe med clutchen å gjøre, men var ingen forandring etterpå. Får ringe å høre hva dem har gjort. Stod uansett ingen ting på fakturaen om at de hadde bytta lageret. Det er ingen lyder når bilen står stille og jeg trykker inn eller tar ut clutchen. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Om du trår inn clutchen og lyden forsvinner betyr dermed det ikka at det er utløselageret. Husk at når du trykker inn clutchen så slutter innmaten i kassen å gå rundt :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 (endret) Ja så hvis utløserlageret er slitent så vil fortsatt ting delvis gå rundt inni kassa selv om clutchen trykkes inn? Derfor det er litt lyd selv om clutchen er trykk inn!? Edit: Video. Her har jeg skrudd av motoren og triller i ca 50km/t i 5 gir. Er vanskelig å høre lyden når jeg trår inn clutchen, men den er lik bare ganske mye svakere. Det er helt lik lyd i alle gir, og den forandrer seg etter farten. http://s66.photobucket.com/albums/h261/grev1/?action=view¤t=Video005-AVI-Audio-VideoInterleaved.mp4 Endret Juni 18, 2010 av Grev1 Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Enkelt å greit. Om du har ulyd når clutchen trås inn er utløserlagret defekt. Om du har ulyd med bilen i fri, clutchen ute har du dårlige lagre på inngående aksel i kassa. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Juli 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2010 Da har jeg fått hivd inn ei ny kasse, og bilen er som ny. Fikk tak i en som hadde gått bare 100k til 3k :) Sånn ser det ut i den gamle kassa :P Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg