Gå til innhold

Budsjett driftebil?

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk for god post om kjøreegenskapene på BMW'n Hersker Hans

 

 

skulle hatt en slik om hver av de "aktuelle driftebilene" her i norge...

 

f.eks noen kommentert pluss og minussider ved kadett, 240 og andre aktuelle biler...

 

burde nesten laget en tråd i forumet her på dette :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

Hansemann!

 

Det var sikkert han som sku selge den! :-D

 

høhø...

 

Men... var/er den opprusta eller boble det "bare" under lakken?

 

Var ikke opprusta nei, men det ser ut som at han liksom har prøvd å lakkere absolutt alt, torpedovegg, frontplate osv osv, så var det kommet rust i så å si alle kriker og kroker, men noen hull så jeg ikke, kanskje det var litt på dempertårnet som måtte taes. Men det er ganske vanlig på de bilene.

 

Som banebil syns jeg bilen hadde potensialet, men den var ikke strøken liksom.

 

Hvis den ikke pusses og blåses og lakkes på nytt tror jeg den kommer til å ruste ganske fort. Eieren har ikke rukket å kjøre den så mye iom at han aldri hadde skilter på den. Så det kan hende han ikke har drept den :-).

 

Bilen hadde panserclips og hovedstrømsbryter, så det kan jo virke som om den forrige eieren av bilen hadde noen baneplaner.

 

 

 

Det er litt morsomt å høre litt kritiske vurderinger av forskjellige biler syns jeg og Pudding.

 

Veldig fornøyd med BMWn min som drifte bil. Den skulle hatt litt stivere krengestag, ellers så er det bare å kjøre, er veldig spent på om det er nok gamp til å klare lang svingen på rudskogen da. Men jeg tror det skal holde akkurat.

 

Så er det ganske behagelig med teleskop ratt og masse justeringer på setet, så jeg finner kjørestillingen.

 

Girkassa er fin å presis, kan til og med klemmes i første med god fart på bilen. :)

 

Vet at toppen er en svakhet på bilen. Men jeg lar den bli varm, så skal den få ny olje litt ofte, så skal vi se hvor lenge den varer behandlingen min hvertfall.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsen

vil anbefale Ascona B... sinnsykt god bil å kjøre og lett og bygge på.

 

Holder på med en selv.. og håper på 2.2i turbo til slutt... det må vel funke ;)

Anbefaler lett en ascona B jeg og, men glem det om du ikke har større motor enn orginalt.. de 100hk`ne som er i 2.0`n holder ikke til å leke skikkelig i 2. gir på vått engang..

Og jeg har sveisa diff på min... ;) (jordebil)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsen

vil anbefale Ascona B... sinnsykt god bil å kjøre og lett og bygge på.

 

Holder på med en selv.. og håper på 2.2i turbo til slutt... det må vel funke ;)

 

Og å bygge om til turbomotor (C20LET ??) i ascona B er det mye jobb...? mye som skal til for å få dette godkjent?

 

Bra svar folk... hår åpnet øynene mine for nye potensielle driftebiler ;)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

 

Og å bygge om til turbomotor (C20LET ??) i ascona B er det mye jobb...? mye som skal til for å få dette godkjent?

 

Bra svar folk... hår åpnet øynene mine for nye potensielle driftebiler ;)

 

Du har jo bra driftebil egentlig. Du får tak i en 2.9 cosworth sugemotor, mange i england. En kompis satt akkurat en inn i Sierraen sin, 220hk.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpio er nok litt for tung for driftebil. Problem er også automatgirkassa :rolleyes: Går ann å sladde med automat ja, men fords automatkasser tåler heller lite.

Scorpio er å blir ambassadebil det :D ikke driftebil hvertfall

Må bli noe lite å lett

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Scorpio er nok litt for tung for driftebil. Problem er også automatgirkassa :rolleyes: Går ann å sladde med automat ja, men fords automatkasser tåler heller lite.

Scorpio er å blir ambassadebil det :D ikke driftebil hvertfall

Må bli noe lite å lett

 

Bmw 535 er fort 1600kg med sjåfør.. Noe å tenke på om du får prøve en endag, og får kjenne at de er gode å leke med :)

 

Vekt er ikke alt :) En større bil med god balanse, er kanskje til og med enklere å drifte med, da de ikke er så nervøse..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=275996

 

Ombygd, men billig :) Aner ikke om den er bra dog...

 

Morsomme biler å leke med iallefall, men jeg har ikke fått prøvd min lenge nok til å uttale meg om drifting enda.. :( Men det blir :cool: Må bare få en stor pakke med grom deler først :D

Bilen er fin den.. men tro meg.. den er rasa istykker.. Den bilen gikk på sokna.. er ganske ihjælkjørt visst..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Scorpio er nok litt for tung for driftebil. Problem er også automatgirkassa :rolleyes: Går ann å sladde med automat ja, men fords automatkasser tåler heller lite.

Scorpio er å blir ambassadebil det :D ikke driftebil hvertfall

Må bli noe lite å lett

 

Trenger ikke være så lett da. Supra veier jo nesten 2 tonn. Automat er litt døvt

 

tror på at den BMWn er litt ihjelkjørt ja :-) ikke noe glansbilde akkurat. Den var som sagt grisestiv da, Det er digg hvis man skal drifte. lurer på om det bare er noen ved kubber eller noe som gjør den så stiv da :) fikk ikke sett under.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Bmw 535 er fort 1600kg med sjåfør.. Noe å tenke på om du får prøve en endag, og får kjenne at de er gode å leke med :)

 

Vekt er ikke alt :) En større bil med god balanse, er kanskje til og med enklere å drifte med, da de ikke er så nervøse..

 

Er den så tung? har du kjørt din på en vekt? blir kanskje noe sånt med full tank og en tung fører, men er det ikke ca 1400?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Er den så tung? har du kjørt din på en vekt? blir kanskje noe sånt med full tank og en tung fører, men er det ikke ca 1400?

1600 blank med 80kg fører og full tank mener jeg det var.. Veid på biltilsynets vekt..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på om du skal ha skilter på den eller ikke. En Nissan S13 kommer vel på cirka 30K på kaia i Norge, og 70.000+ med skilter. En AE86 kommer på cirka 15K på kaia og 35K med skilt. Hvis du absolutt må ha skilt på bilen kan det vel være aktuelt med en Norsk E30 325i? Den er jo egentlig ganske billig (iforhold til hvor mye bil det er for pengene) og latterlig lett i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Hvis du absolutt må ha skilt på bilen kan det vel være aktuelt med en Norsk E30 325i? Den er jo egentlig ganske billig (iforhold til hvor mye bil det er for pengene) og latterlig lett i vekt.

 

Og latterlig treig :D Jeg henger jo på en orginal 325 med A4`n min med traktor motor jo...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår