Gå til innhold

feste kamera til bilen ??

Ranger emnet

Pudding

Anbefalte innlegg

Heisann forumppl.

Jeg driver og leker litt med filming av bil i fart og har da funnet ut at jeg må feste kameraet fast på bilen, ellers vil rister det alt for mye.. er det noen som har noe erfaring med dette?

Noen som har laget seg en boks med plexi foran og festet i kanten ved vinduet eller noe slikt.. ?

noen tips, hint eller nettsider med info hadde blitt gledelig motatt..

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle skikkelig kamera oppsett er gjort uten noe plexi glass på forsiden..! De bruker som regel høy oppløsnings små kamerar som det plasserer på stativ på bilen, på utsiden. Hvis du ser på special scenene på High octane 2 dvdn så kan du se hvor fett det blir...! Men med vanlig kamerar blir sjelden helt konge siden...

du er redd for å ødelegge det

det veier for mye... :D

Så hmm good luck... men det blir fett værtfall :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg er redd for å ødelegge kameraet mitt det koster jo 10 høvdinger.. :)

dette er et lite sony dv kamera og sony selv selger både dykker og regnbeskyttelse til kameraet, lurer på å investere i en av de to, koster ca rundt 2000 kr og da får du en hel tettsittende vekse til kameraet som også har en ekstra glassbeskyttelse forran.. Den ene kan du jo tilogmed dykke ned til 10 meter eller noe med, hadde sikkert vært litt stilig på badestranda :)

Men mest selve festet lurer jeg på jada har sett High Octane og slikt men jeg har ingen sykt gunstige teleskopiske stenger jeg kan stille inn kameraet akkurat der jeg vil med...

Lurer heller på noe brakett lignende og skyve ned som en U over døra og mellom vinduet f.eks med noe padding under

kameraet veier ikke for mye bare jeg får et bra feste.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp et kamera på lefdal eller elkjøp å ta med en forsikring til under 100kr for 3 eller 5 år.. så får du et nytt kamera på stedet hvis du har mista det i bakken, kjørt over det med bilen, latt bikkja leke med det, gitt det til guttungen på 3 år som syntes kasting ut fra ballkongen er morro.. ALT gjelder der :P

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kamera helt nedtil asfalten nå og driver og redigerer...

men det vibrere for mye jeg klarer ikke holde det rolig...

må nok montere det fast inne i frontfangeren på subban

men må finne ut noe lur festeanordning først...

jaja det blir vel noe liv snart..

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

Heisann forumppl.

Jeg driver og leker litt med filming av bil i fart og har da funnet ut at jeg må feste kameraet fast på bilen, ellers vil rister det alt for mye.. er det noen som har noe erfaring med dette?

Noen som har laget seg en boks med plexi foran og festet i kanten ved vinduet eller noe slikt.. ?

noen tips, hint eller nettsider med info hadde blitt gledelig motatt..

Hei

Har lurt en del på det samme selv,har funnet en fin festeanordning som er hjemmelaget men funker veldig bra

http://www.blyfot.nu/Subaru/Subaru_bilder/imp93.JPG

I tillegg ligger det filmer på http://WWW.BLYFOT.NU hvor denne holderen er brukt,har også sendt en mail til han som eier bilen om hvordan han har fått tak i holderen,han hadde laget den selv og nå holder jeg på å undersøke endel om å få laget en sånn til meg.

Har også et SONY DV kamera som jeg har tenkt å bruke,og det er nok det de karene der og har brukt.

Hvis det skulle være interresant å få laget en sånn holder til deg og kan du bare sende meg en mail på turbotrille@essokickers.com så kan vi bli enig om pris o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra post turbotrille

og sånn kamerakasse har jeg lurt på og det er ganske bra..

men, eneste problemet her er at den kassen kunne gjærne vært festet på min polo og ikke subaruen jeg driver å lager film om

så jeg tror nesten jeg må få til noe på siden så jeg får med noe av bilen selv... ellers kan jeg bare speede opp og bytte lyden og kjøre med min daffe polo hehe

får prøve å lage noe selv skal nok poste noe bilder om jeg får til noe..

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å henge en kamerat ut av vindu? eller lime det fast?

jeg mener, begynner ikke folk bli lei av å se asfalt som "flyr" forbi? syntes det holder med det de STORE gutta gjør.. gis f.eks..

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider