Gå til innhold

Problemer med ny Pioneer spiller

Ranger emnet

///Grandalen

Anbefalte innlegg

God kveld,

Jeg var å kjøpte meg en ny Pioneer spiller til bilen i dag, men får den ikke til og fungere som den skal.

Den som stod i fra før funka som fjell. Men kontaktene som var der fra før, og de som skulle i den nye spilleren, passa ikke overens. Så jeg måtte kutte fire ledninger og koble sammen igjen for og få ting til og passe, Blå, gul svart og rød ledning.

Det kommer noe lyd, men må skru helt opp til 40 på spilleren for og høre noe som helst, og da høres det ut som ''bakgrunnslyd''.

Vet ikke om det har noe og si, men alle høyttalerne i bilen er koblet på en Phoenix Gold forsterker med 8 utganger.

Noen tips?

Har ikke noe særlig peiling på stereo selv, så aner ikke hva jeg skal gjøre for å fikse problemet :/

Bayerische Motoren Werke <3

www.bimmers.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein kontakt som du plugger inn i bilens kobling til bilstereo og som da gjør att du slipper og klippe og koble ledninger på ny når du ettermonterer bilstereo.

Detter er ein iso overgang til BMW 2001-2004 og de koster 149kr på bilradiospesialisten.

[ATTACH]40399[/ATTACH]

post-68654-1380485526782_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt riktig at man ikke skal kutte i bilens ledningsnett, men det er nok ikke det som er problemet her. Tipper heller at spillerens delefilter/subfilter er slått på, og at man må slå av dette for å få fulltonelyd i høyttalerne. Les bruksanvisning i såfall. Veldig vanlig på pioneer med ett par linjeutganger ihvertfall...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg ute og kikka igjennom instillingene på spilleren, og jeg fant ut av at når jeg slå av SUB.W, får jeg ingen lyd i det hele tatt. Er totalt 6 høyttalere inni bilen, 2 6x9, 2 i dørene og 2 små sony høyttalere i frontruta. De 2 bak, og de 2 i dørene er de som spiller, men kommer bare bass fra de, og de 2 små i frontruta kommer det kun statisk fra. Så det er som sagt kun når SUB.W står på, at jeg får noe lyd i det hele tatt.

Og det er altså bare 4 ledninger som går inn i spilleren, siden alt av høyttaler ledninger er trukket bak til forsterkeren. gul, blå, svart og rød ledning + de 2 som går inn i det røde og hvite hullet (aner ikke hva de heter).

Noen som blir kloke på dette?

www.bimmers.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sub kan ihvertfall ikke stå på... Hva står delefilterene i spilleren på? Og kan det hende at det står på et lavpassfilter på forsterkeren?? Hva er gain stillt til på forsterkeren? Virket dette som det skulle før du byttet spiller?? Bilder av tilkoblingene du har gjort til forsterkeren hadde kanskje hjulpet

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min pioneer står det rear speker full inne på preout innstilingene,eg må holde av og på knappen til spilleren for og komme inn på innstilingene til dette.

Nå prøvde jeg og holde inne på knappen, og fikk bytta til rear, og det virka! :) Har 1 spørsmål til, i bilen står en Phoenix Gold forsterker med 8 utganger, der de 6 høyttalerne i bilen er kobla til. Er det mulig og koble til en sub på samme forsterkeren? Eller blir det for mye?

www.bimmers.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt etter hvilken forsterker det er,eg synes 6høytalere er for mye til nøds har man høytalere bak men eg liker best oppset med ett godt frontsett fremme og sub bak da mer høytalere ikke betyr mer eller bedre lyd.

Phoenix gold har jo gode forsterkere men gi model nr til den så er det nok noen som forteler deg mer om den evt søk på google

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi må vite hvilke PG forsterker du har. Men det blir som han over her sier, ikke spes bra med høyttalere bak. For det første så kommer det sikkert mest lyd bakfra nå, og det blir liksom som å snu ryggen til hvis du er på konsert feks. Også vil høyttalerene i hatthylla påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte stygt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider