Gå til innhold

Bytte fra N/A til Twin Turbo

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg en CA pris på å bytte motor i en N/A "supra" til en med Twin turbo :cool:

da tenker jeg ikke på noe annet .. som bremser osv ..

men bare ca prisen på å ta ut den gammle .. og sette inn den nye .. og få alt til å funke sammen ..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

NA motoren er ikke den samme TT motoren twinturboene sitter på. du vil derfor få problemer med montering av turboene, og ikke minst vil det bli dyrt! legger ved et utsnitt herfra

It should be noted that the engine in the NA is not simply the TT engine with the turbos removed, so adding turbos to an NA is a costly exercise. With the UK spec and Import TT there are some major engine differences. The import will have smaller injectors, smaller turbos, ceramic turbo impeller blades and it has different turbo outlets so UK Spec downpipes will not fit

dvs. at du ikke har 6.trinns girkasse, eller spoiler? 220hk ca..

uansett fet bil.

forhåpentligvis ikke for lenge til jeg skaffer meg en MKIV import selv.. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke ... det var bare et spørsmål om hvor mye det koster å bytte motor .. som det står klart å tydlig .. ikke snakk om ombygging av motor .. men bytte av motor..

desuten ble ideen skrapet ..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har vraket idéen, men her er iaff prisene jeg fikk fra Egon 18.mai... NB!! Prisene er DKK, gang opp med 1,10 for norsk kurs.

FRONT CUT JZA80 330HK AUTO 32000KR.

MOTOR + AUTOMAT GEAR 2JZ-GTE VVT 350HK 18000KR.

Den førstnevnte er komplett med bærebru, ledningsnett, hjerne ++

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

Så du har vraket idéen, men her er iaff prisene jeg fikk fra Egon 18.mai... NB!! Prisene er DKK, gang opp med 1,10 for norsk kurs.

FRONT CUT JZA80 330HK AUTO 32000KR.

MOTOR + AUTOMAT GEAR 2JZ-GTE VVT 350HK 18000KR.

Den førstnevnte er komplett med bærebru, ledningsnett, hjerne ++

Var ikke så ille de prisene dær da? :) Fikk nesten lyst på den JDM VVTi motoren sjøl jeg....only trouble is er at de er MYE værre å trimme visstnok :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe dumt valg det, men fort deg!Før eller helst senere finner jeg meg en '70er Crown å putte den i! Og jeg trenger ikke trimme den :p

Menne.. Jeg har selv en en dual vvti nå. Må man kjøpe en "vvti trimkam" da? Har lest at da er poenget med vvti/vtec borte... Men slik jeg ser det blir fordelen med vvti ENDA større. For da velger du en passe kjørbar low-band kamprofil og så en helt verst upper-band profil! Eller er jeg helt på jordet nå? Seff blir det en dyr løsning, men så har man og et bra utgangspunkt da...

PS!! Blir værre med datasprut, da den muligens har VVTi "intelligent" kamstyring og ikke VVT som bare er variabel..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe dumt valg det, men fort deg!Før eller helst senere finner jeg meg en '70er Crown å putte den i! Og jeg trenger ikke trimme den :p

Menne.. Jeg har selv en en dual vvti nå. Må man kjøpe en "vvti trimkam" da? Har lest at da er poenget med vvti/vtec borte... Men slik jeg ser det blir fordelen med vvti ENDA større. For da velger du en passe kjørbar low-band kamprofil og så en helt verst upper-band profil! Eller er jeg helt på jordet nå? Seff blir det en dyr løsning, men så har man og et bra utgangspunkt da...

PS!! Blir værre med datasprut, da den muligens har VVTi "intelligent" kamstyring og ikke VVT som bare er variabel..

Kjenner ikke til VVTi Supra'ene så godt...da disse bare ble solgt med rattet på feil side...i japan :)

Men....Toyota har kun 2 varianter av denne tekonologien....VVTi og VVTLi :) Har aldri hørt om bare VVT jeg ihvertfall :)

Jeg ser bare gutta boys på engelske supra forums skygger unna facelift supras OM de skal trimme jeg :D

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider