Gå til innhold

Liker dere heftige biler?

Ranger emnet


RCS

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sjekk ut www.grombil.com Nordens heftigste biler...

 

Her vil de heftigste gatebilene bli lagt ut med bilder og info.

Har du en bil eller kjenner en som kjenner en er alle bidrag velkommne. Kriteriet er at bilen er over gjennomsnittet :-)

 

Mvh

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes bilen til westside er MYE råere enn den calibraen, og den er vel ikke påkostet 350000? Uansett... 350000 på en calibra? Sorry mate, not even if ya put a gun to my head! :nono:

 

Og hva er galt med lakkerere i Norge? Finnes det ingen som var "god nok" for oppgaven? Lite nødvendig å "importere" lakkerere... My 52 cents...

 

Så over til det tråden egentlig handlet om. Siden er helt ok den, men jeg er enig med øyvind her om at den virker ganske rotete... kan ikke helt sette fingeren på hvordan du skal unngå det..

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

For en stygg og rotete side. Calibraen er selvfølgelig ikke påkostet 350K - en nøyaktig maken Calibra Turbo kan bygges om til den på bildene for en BRØKDEL av 350K. Og har dere fått tillatelse av bileierne til å legge de ut?

 

En ting er sikkert. Siden er ikke rotete. Fin eller ikke, men rotete... nei! Enkel å navigere i. Sliter du med det har du et problem.

 

Så neste. Calibra påkostet 350tkr... Det er faktisk tilfelle. Han har fått førstepris flere ganger på opeltreff osv for mest påkostet og fineste Calibra. Bildene har jeg tatt selv!

MEN... Jeg er enig i at en slik bil kan bygges for halvparten av pengene... Det eneste er lakken. Dette er ikke en camelon lakk med tre nyanser men seks nyanser. Når den ble lakket måtte en kar fra Nederland gjøre jobben 75.000kr totalt for den jobben...

Ta en Calibra turbo - 80.000kr og styling - 15.000kr. Lakker dette med en tre nyansers camelonlakk (Som jo er til forveksling lik) - 15.000kr. Bremser og felger - ca 20.000kr. Da har du en orginal calibra med 4x4 og like rå til 130.000kr!!! Så ja jeg er enig i det dere sier, men han har brukt 350.000kr (Eller mora da) på denne bilen. Han startet med en importet 8V calibra. Bare der kosta det 30.000kr i avgifter til staten pga hk avgift for å sette i en turbo maskin....... PS! Bilen var langt fra strøken også....Sikaflex rundt baklykter, sprekker i front, rust og flassin i motorrom osv. Synd men sant. Men den ser jo flott ut på bilder da. Calibra er blant de fineste bilene designmessig.... Ihvertfall blant opel sine biler.

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Først. Da calibran ble lakket fantes det ikke lakkerere (Som de kjente til) som kunne lakkere denne typen lakk. Det er vist nok temmelig avansert teknikk... Ikke vet jeg. 1liter lakk koster 12.000kr...

 

Enig i du med at det er sykt å koste på en calibra 350.000kr... (Det er nok inkl prisen av bilen.) Med mindre den gikk helt sykt og var holdbar.

 

Det med rotete side... Hva mener dere i så tilfelle er rotete? Jeg personlig er litt usikker på bruken av kun sort og font typen. Kansje litt mer grafisk design og mindre plain text?

 

Hva synes dere om selve presentasjonene av bilene da? Er de ryddige?

 

JA. JEG HAR MOTTAT ALLE BILDENE FRA EIERNE SELV. Her blir der ikke lagt ut biler uten eiers samtykke... Har nylig motatt mail om en syyyyyk SAAB.... Kommer trolig på siden i dag.

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RCS

 

En ting er sikkert. Siden er ikke rotete. Fin eller ikke, men rotete... nei! Enkel å navigere i. Sliter du med det har du et problem.

 

 

Å gå ut og si at folk sliter, bare fordi de kommer med kritikk til den siden din, er alt for drøyt! Du bør roe deg kraftig ned, og heller tenke over hvem som sliter, når du ikke takler kritikk, selv om du går ut og spør etter hva folk synes.

 

Men jeg skal prøve å omformulere meg litt, sånn at du ikke tar deg så nær av det. Jeg tar et eksempel fra siden din, slik at du lettere kan forstå meg. Gå på grombiler -> racing. Når jeg sier at siden din er rotete, mener jeg dette er fordi, se på siden. Alle bilder og all tekst er som klint opp i hverandre. Hva skal jeg fokusere på? Bildene? Den uthevete teksten? Den mindre "previewen" av bilen, eller skillelinjene som forøvrig også inneholder teksten "grombil.com"? Skjønner du? Det virker rotete, selv om jeg finner ut av det!

 

Jeg kan ikke gi deg den perfekte løsningen, den har jeg ikke. Men jeg kan tenke meg at hvis du lager "preview" bildene litt større, har minst en linje fri plass mellom tekst og skillelinje BÅDE over og under teksten, og kanskje har et enda større designmessig skille på overskrift og tekst (tenker på at du ikke bare har uthevet overskrift, men kanskje litt større tekst? En annen font?) kanskje kan gjøre det lettere for den som blar igjennom siden din.

 

Dessuten. For meg er det et irritasjonsmoment at du har "grombil.com" på alle skillelinjene dine. Jeg har allerede klikket meg inn på siden din, og den store logoen "henger over meg" øverst på alle sidene dine. Unødvendig å gjenta url-en din på hver skillelinje. My 274 cents :)

 

Også skal du ha det at det er et flott tiltak, og at du sikkert kommer til å få en flott side med masse snacks på :)

 

Ha en ellers fin dag.

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Beklager "utbruddet". Det virket som et "useriøst" innlegg fra en uinteresert person... Etter mangen års erfaring med internett og forum får man mangen rare svar på innleggene. Noen seriøse og noen useriøse.

 

Øyvind sa: For en stygg og rotete side! Dette tok jeg som på kanten til useriøst og vel "krast". Men jeg tok feil og det er jeg dypt lei meg for :-)

 

Konstruktiv kritikk er bra, men negativ kritikk er sløsing med tid og tastetrykk.

 

Håper han og du kommer innom igjen på grombil.com... Er faktisk litt enig om at de står tett og at det kansje blir litt mye med grombil.com i skillestreke... Det er tatt til etteretning!

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOWWWWWWWWWW!!!!!

 

GROMBIL AZZ!

 

bak2.jpg

 

 

 

NOT!!!

 

 

 

den dagen calibra går under kategori sportsbil skal jeg bli kristen!

Kameleon lkk i seg seg er stygt, tragisk og bortkasta penger.. og HVEM FAEN betaler 75k for å lakkere en bil?!?!?!

Koster jo faen ikek det å lakkere en buss en gang!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken var fet nok syns jeg, men å betale 75.000 for en lakkjobb... nei.

Og hvordan kan man si at en bil er PÅKOSTET 350.000,- INKLUDERT bilen. Påkostet betyr penger man har brukt på bilen utenom selve bilen.

 

Så da har han brukt 270.000,- på bilen. Minus 75.000,- for lakkjobben så er vi oppe i 195.000,-

Hvordan greier han å bruke 195.000,- på en bil som det da? Si at styling, felger og bremser koster 40.000,- i alt... da mangler vi 155.000,-

 

Hm... :rolleyes:

 

Tilogmed lime-på-tanklokk!!!!! puke

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår