Gå til innhold

Hvis fram vinterbilen!

Ranger emnet


viper

Anbefalte innlegg

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sierra med trekk på alle fire skal nok bli morro i vinter, vil jeg tro..har ikke kjørt 4x4 før, så.. håper jeg får like mye morro med den som jeg hadde med rwd sierran i fjor vinter....

 

bilder kommer.. nå står bilen bortgjemt på et lager i påvente av snø.. og skilter:P

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo planer om å rusle rundt i Renault 19 powergrevlingen min med 109 illsinte, men dro feiende flott av veien rett etter at jeg hadde tatt av mot skoppum fra e18.. Var litt såpeglatt, og jeg kjørte i halvsvime på vei hjem fra militærøvelse, så plutselig kjørte jeg baklengs :rolleyes: Heldigvis lå det en haug med tømmerstokker i grøfta der, så høyresiden fikk seg en GREI trøkk :rolleyes: Siden jeg har null peil på slikt aner jeg ikke om den er rammeskjev eller hva pokker :p

 

Forstillinga fikk seg også en nasty trøkk...

Ligger noen dårlige bilder her:

DSC01819.JPG

http://henriko.globelan.net/skade/

 

Så om det er noen som bor i Tønsberg-området og har lyst til å ta en titt, er det bare å sende en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opla.bmp

var 1,6s helt til i går(første dagen med snø,ras i mottorn etter den bikka 9000rpm,tru alle ventilane løsna likt:):rolleyes: hehe...men nå han den fått ny (allerede:P 2,0s:) så håper på oppstart i morra,kan d bli noe serli gøyere:D å den er forresten hel"MALA" nå...

hmm,ja,sveise diff?:P

Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!!

 

http://www.lundalracing.piczo.com

-85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p

-86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:)

-x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties:

-x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en vinter er jeg forbannet med det ubrukelige forbanna jævla helvetes vraket

av en deprimerende bitterhets-kjelke som attpåtil er sønn av ei hore og en uteligger.

Finnes ikke noen bedre måte å bli impotent, sint, lei, oppgitt og BITTER av enn å kjøre

FWD. I tillegg er drittbøtta uten girkasse. Makan til upålitelig faen; bare 18 år og

260.000 kilometer tålte den. Måtte horeungen ta fyr og brenne opp til alt det verdiløse

stålet er borte og glemt, og ikke kan påføre andre mennesker mental skade.

 

vinter009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Nok en vinter er jeg forbannet med det ubrukelige forbanna jævla helvetes vraket

av en deprimerende bitterhets-kjelke som attpåtil er sønn av ei hore og en uteligger.

Finnes ikke noen bedre måte å bli impotent, sint, lei, oppgitt og BITTER av enn å kjøre

FWD. I tillegg er drittbøtta uten girkasse. Makan til upålitelig faen; bare 18 år og

260.000 kilometer tålte den. Måtte horeungen ta fyr og brenne opp til alt det verdiløse

stålet er borte og glemt, og ikke kan påføre andre mennesker mental skade.

 

vinter009.jpg

 

 

Bra bilde, spennende ordbruk... meeeeen

Litt kjipt å høre om at du er forbanna på FWD hele tiden...

Hva med å kjøpe en billig bakhjulstrekker så kan du sladde litt du også? Seriøst, får biler til et par lapper.. Bare vrakpanten fra "bitterhets-kjelka" di skulle dekke noe sånnt.

 

(Og takk for fine eurobeats! Spot on!) :D

 

Hadde den accorden din vært i ok stand skulle jeg glatt vurdert å bytte likt i driftekjerra mi...

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Accorden er egentlig helt grei for hva den er; en billig, pålitelig og "helt vanlig" bil. Det er ikke for dét at en ikke kan ha det helt OK med FWD vinterstid; har selv trivdes stort med å kaste en FWD-kjelke sidelengs inn i svingene, men med Accorden så er en aldri sikker på _når_ bærekulene måtte finne på å knekke av. Jeg har gått over alle for ikke så lenge siden, og det var ingen slark i noen av dem, men jeg klarer likevel ikke å stole nok på at bilen holder til at jeg "blir ett med den" under inspirert kjøring. Det ligger alltid og gnager, og jeg klarer ikke å overgi meg 100% til kjøringa; sikkert like greit egentlig.

 

Jeg er, som sagt, blitt redusert til student, og går for tiden VK1 Elektro, så noe penger til overs finnes ikke i det hele tatt. Det er rett og slett ikke rom for noe som helst slags utskjeielser, og spesielt ikke til ny bil. Er tungt nok å skrape sammen nok til ei nybrukt girkasse, og clutchen MÅ byttes uansett, så der går det enda mere penger. Og selger jeg Accorden øyeblikkelig som den står får jeg nesten ingenting; maksimalt 10.000, inklusive Sparcostolene som står der inne i kupéen og samler støv. Så egentlig er det ikke bilen i seg selv som gjør meg bitter; det er hele livssituasjonen min for tiden.

 

EDIT: På toppen av det hele har en fattig faen prestert å skjære scooteren min. Det ubrukelige faenskapet (som har tilgang til garasjen der den sto lagret) hadde tatt seg en tjuvtur med den og kjørt den fri for olje. Dét i seg selv er ikke det værste, men han løy til meg flere ganger før han til slutt inrømte hva faen han hadde gjort, samt at søppelet er så fattig som det går an å være; selv fattigere enn meg. Han har ingenting, og er attpåtil en kjent tyv og en løgner har det kommet meg for øre i ettertid. Bottom line: Noe erstatning for skadene kan jeg bare drømme om. I tillegg prøver to andre hold å svindle meg for penger for tiden; den ene er Bengt Thomasen i Tromsø som kjøpte Audien min. Jeg ble garantert av flere at han var god for pengene, men de har jeg aldri sett noe til. Og han har tilogmed prestert å selge delebilen med turbomotoren, og den er faenmeg ennå min! Nummer to er en tidligere arbeidsgiver som nekter å betale meg lønna de skylder meg. Det er så ufattelig mye tyveri, løgneri, hykleri og faenskap her i verden at jeg rett og slett blir kvalm.

 

Og Eurobeat er livet. Det er en ypperlig oppmuntrer i hverdagen. Kjekt å høre at mitt bidrag til dere settes pris på, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jeg er, som sagt, blitt redusert til student, og går for tiden VK1 Elektro, så noe penger til overs finnes ikke i det hele tatt. Det er rett og slett ikke rom for noe som helst slags utskjeielser, og spesielt ikke til ny bil. Er tungt nok å skrape sammen nok til ei nybrukt girkasse, og clutchen MÅ byttes uansett, så der går det enda mere penger. Og selger jeg Accorden øyeblikkelig som den står får jeg nesten ingenting; maksimalt 10.000, inklusive Sparcostolene som står der inne i kupéen og samler støv. Så egentlig er det ikke bilen i seg selv som gjør meg bitter; det er hele livssituasjonen min for tiden.

 

Og Eurobeat er livet. Det er en ypperlig oppmuntrer i hverdagen. Kjekt å høre at mitt bidrag til dere settes pris på, iallefall.

 

Punkt 1. se min slappe sladdefilm som jeg la på eurobeat til med en tanke til deg og grevlingen din ;)

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=55982

 

Punkt 2. Flytt sørover :D

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe city er sjeldent nå om dagen egentlig ja. Skal ikke senken heller. Skal forbli orginal til våren.. få på noe 8x13 ats og senking da :)

 

Driver med en vinter film opplegg i år også.. hehe.. legger med litt flere biler i år..... og prøve og lage filmen litt mer proff.. eller i allefal ikke så jalla som sist.. og litt mer satsing.. selv om det er vondt og få opp fart med 60hk og ca 10 pigger på 4hjul. Men jada.. komme litt ny snø nå så blir det bra.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror nok jeg må kjøre denne i vinter....:rolleyes:

 

DSC02031.jpg

 

den har BARE kjørt 415xxx km.........

 

DSC02033.jpg

 

men like skøy å leke med allikevell... (ps. jeg vet at bakruta er skadet og sida er bulkete....

søstre mi øvelsekjørte med den i påsken ifjor... og havnet utenfor... ho fikk slæng å fekk panikk... hovedlykta, speilet, ruta, ble skadet forutenom bulkene:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår