Gå til innhold

Hva har du ødelagt på Driftebilen din i år

Ranger emnet


Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Originally posted by KeLoN

Har ikke hatt tid til å kjøre istykker noe :P

 

Men til neste år må jeg nok opprette en konto kun for skader på bilen.. :-\

 

 

*har opprettet sparekonto...*

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by øversveen racing

har ikke kjørt i stykker noen ting jeg... cossien min er snill hehe

 

Hey og velkommen til forumet Øversveen!

 

Du har da tatt noen bakakslinger i sommer du vel?

Dekk ser jeg du iallefall bruker med stor iver :D

 

Drift On! :)

 

 

Men til Topic:

 

Jeg har visst fucka begge ytre endeledd, og stag fra tannstang og ned til forhjula... Og brekk..

 

Snurrer jeg formye? ;)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

 

Hey og velkommen til forumet Øversveen!

 

Du har da tatt noen bakakslinger i sommer du vel?

Dekk ser jeg du iallefall bruker med stor iver :D

 

Drift On! :)

 

 

Men til Topic:

 

Jeg har visst fucka begge ytre endeledd, og stag fra tannstang og ned til forhjula... Og brekk..

 

 

Snurrer jeg formye? ;)

 

har ikke tatt en bakaksling etter jeg sveiste diffen , blei så lei den byttinga...:D halvautomat er tingen..:D skal hente ny motor og gir til uka så jeg gleder meg som et lite barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by øversveen racing

 

har ikke tatt en bakaksling etter jeg sveiste diffen , blei så lei den byttinga...:D halvautomat er tingen..:D skal hente ny motor og gir til uka så jeg gleder meg som et lite barn....

 

Så du har brukt lamellsperrer fram til nå? så gikk du over til sveisa diff? gikk fra sveisa diff til lamellsperre nå jeg. Fordi jeg knakk utgående aksel rett av på en sveisa diff. jeg kommer sikkert til å slite ut lamelldiffene altfor fort, så det blir sikkert sveisa diff igjen på meg etterhvert.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by øversveen racing

bmw huff og huff neida bare tuller du liker det og jeg liker gammal sierra , sveise diffen med halvautomat er tingen , jeg er sveiser så jeg veit , har prøvd med gromme elektroder for den og den legeringa men endte opp med og nisveise alt med halvautomat..:D :D

 

Jeg er ikke akkurat en BMW fan :) Det vet de som kjenner meg, jeg har liggi under bimmern min og banna helt siden mars når alt begynte å ryke, det positive med 5 serien er at de ikke koster en dritt, jeg betalte 10k for min 220hk 535.

 

Har ikke hatt problemer med sveisen i seg selv, men det kan hende at diffen har blitt for varm når den ble sveiset, så metallet er svekket slikk at splinen på utgående aksel i diffen knakk,

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Jeg er ikke akkurat en BMW fan :) Det vet de som kjenner meg, jeg har liggi under bimmern min og banna helt siden mars når alt begynte å ryke, det positive med 5 serien er at de ikke koster en dritt, jeg betalte 10k for min 220hk 535.

 

Har ikke hatt problemer med sveisen i seg selv, men det kan hende at diffen har blitt for varm når den ble sveiset, så metallet er svekket slikk at splinen på utgående aksel i diffen knakk,

 

Akkurat det der har jeg tenkt på også, etter at jeg røyk en sveisediff i høst. Da vi sveiset den, sveiset vi stort sett i et kjør med sterk varme UTEN å la sveisen kjøles underveis. Jeg har en teori om at det kan ha vært medvirkende til at diffen røyk (solhjulet sprakk). Vi la heller ikke på så mye material i dendiffen, så det ble veldig mye belastning på solhjulene. Uansett er det en guffen lyd når diffen ryker, det er jo omtrent som å brekke ryggen - ingenting funker lenger... :)

 

Har du hatt noen problemer med at drivakslene løsner fra diffen eller at knutene blir voldsomt slitt, Øversveen?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg ryki på "drifteilen" min? Hmmm....

 

- 24 bakdekk (+- et par... er litt vanskelig å holde tellinga.)

- Et sett med framdekk

- Et sett med klosser og en gjeng med sko. (ja, jeg har tromler.... hehe)

- En drivaksel

- Begge bakhjulslagera (Forsåvidt foran og, men de var dårlige fra børjan)

- Ett stykk girkasse (Null synk. på 2. og 3. Kjører med den ennå da... :))

- Et stykk endeledd (Det fortauet i innerkant kom litt vel nærme gitt...)

- Må vel innrømme at det har litt noen karosseriskader og da, men det er ikke noe å bry seg om.

 

 

Lista ble lengre enn jeg hadde trodd gitt. Trodde ikke jeg hadde ryki så mye jeg... Jaja, den som leker med ilden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har ødelagt på DTR min under drifting er:

 

1stk bakdekk

1stk baklykt

2 clutchvaiere

1stk gassvaier

1 stempel og en sylinder

1stk lyktehuset eller den

1stk kjede og drev

1stk speil

 

det var den lista! Moped var tider det, bare til å leggan ut i 3gir å dra på vett! syke greier

:o :op

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

 

220 hk du liksom... Tror 100 av dem er på bærtur ;)

 

Hehe. Glemte jo å nevne at den er tung som et dråg da. Og kanskje ikke er i sine glansdager lenger. 220hk er ikke mye, og du som er vant til en sånn super kjøremaskin stiller litt for høye krav tror jeg.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår