Gå til innhold

Forsikring ved banekjøring ?

Ranger emnet


Åge

Anbefalte innlegg

Da jeg ringte Gjensidige for å høre på pris for full kasko forhørte jeg meg om den dekket eventuelle skader som skjedde ved banekjøring. Fyren skjønte ikke spørsmålet og jeg prøvde å forklare at det var ferdighetstrening. Fyren var så bort i natta at jeg ikke fikk meg til å spørre mere. hehe :)

For alt jeg vet så kansje han la på kraftig i prisen på forsikringa. Det endte med at jeg skiftet forsikringsselskap, men etter det jeg har lest så gjelder heller ikke den ved banekjøring. Det hadde som Åge sier vært særdeles fint om ett selskap hadde hatt en sånn "banekjøringsforsikring" eller hva jeg nå skal kalle det. For om jeg skulle knuse en viss CRX, så blir det trist og jeg blir veeeeeldig blakk og billøs...

 

*blir så forstyrret av avataren til Åge* :D

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

 

*blir så forstyrret av avataren til Åge* :D

 

Blir dama mi også. Hu lurte på om jeg liker sånt. :D Får vel be hu om å begyne å løpe over kjøkken gulvet:D.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

jeg ba om en faks med bekreftelse fra IF at forsikring gjaldt kjøretrening på bane (under veitrafikkloven).

Fikk da en skriftlig bekreftelse på det.

(Jeg dro en hvit en og sa at arrangøren krevde det) ;)

 

Når du spør på den måten vil du få et positivt svar, men regn med du får _store_ problemer dersom noe skulle skje, det finnes sannsynligvis ikke _ett_ eneste selskap som vil tro du har fulgt veitrafikkloven. Det enste unntaket jeg kan tenke meg, er hvis du har et uhell på en glattkjøringsbane.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

 

Personlig TROR jeg ikke det er mulig å få kjøre på bane med gjeldende forsikring og jeg vil be alle om å ikke annta at det er gjeldende forsikring på banen før dere ser dette skriftlig.

 

Forsikringen gjelder _ikke_ på banen, men dersom det skulle skje noe i depoet e.l. vil forsikringen gjelde. Jeg ser at en påstår at forsikringen gjelder dersom arrangementet ikke er i regi av Bilsportforbundet, dette er bare tull, dersom noen skulle bli utsatt for en ulykke ved uorganisert banekjøring vil nok forsikringsselskapene bruke regressretten for det den er verdt

Hvis det er et arrangement under Bilsportforbundet er iallfall førere og funksjonærer forsikret ved død eller invaliditet, men kjøretøyet er ikke forsikret, for denne forsikringen betaler arrangøren 130 kroner pr. deltager pr. løp.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

Da jeg ringte Gjensidige for å høre på pris for full kasko forhørte jeg meg om den dekket eventuelle skader som skjedde ved banekjøring. Fyren skjønte ikke spørsmålet og jeg prøvde å forklare at det var ferdighetstrening.

 

Siden du ikke sa hva slags ferdighetstrening det er snakk om, kunne han vel egentlig heller ikke gi noe svar på spørsmålet, om du skal kjøre bilslalom eller PO-løp skal bilen være forsikret etter bilansvarsloven, men for alle andre løp må du bare stole på at arrangøren har noen form for forsikring som dekker personskade eller skade på annens eiendom. Skade på eget kjøretøy kan du nok bare se langt etter, dvs. alt kan forsikres bare prisen blir høy nok, regn _iallfall_ med et sekssifret beløp.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

En bekjent kjørte bilen sin i autovernet rundt banen på Lånke. Var ikke no problem å få fiksa skaden på forsikringa. Eneste erfaringa jeg har av sånt. Det skal sies at han var litt vag i skademeldinga om akkurat hvor skaden skjedde, hehe.

Driftfun.com

- 2004 Mazdaspeed Miata

x 1983 Audi 80 CL

x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank

x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent kjørte bilen sin i autovernet rundt banen på Lånke. Var ikke no problem å få fiksa skaden på forsikringa. Eneste erfaringa jeg har av sånt. Det skal sies at han var litt vag i skademeldinga om akkurat hvor skaden skjedde, hehe.

 

Det er jo ikke vanskelig å få dekket det om man juger på skademeldingen nei, men det var vel ikke det dette temaet dreier seg om?

 

Forsikring gjelder når man følger veitrafikkloven under kjøretrening, ellers går det inn under diverse uaktsomhetsregler..

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår