Gå til innhold

Forza Drifting

Ranger emnet

70c

Anbefalte innlegg

Knipset noen bilder rett av tv-skjermen;

fmdori_01.jpg

fmdori_02.jpg

fmdori_03.jpg

fmdori_04.jpg

fmdori_05.jpg

fmdori_07.jpg

fmdori_08.jpg

fmdori_09.jpg

fmdori_10.jpg

fmdori_12.jpg

fmdori_15.jpg

fmdori_16.jpg

fmdori_17.jpg

fmdori_19.jpg

fmdori_20.jpg

fmdori_21.jpg

Resten

Digger dette spillet. Det feteste bilspillet på Xbox noensinne.

AE86en har jeg beholdt i original pandastil, men kjøpte noen bedre felger enn de originale, samt tunet motor og understell.

Silvia S15en har fått en RB26DETT-motor med litt mildere tuning, og fikset understell. Smålig inspirert av eks-D1-bilen til Taniguchi.

Silvia S14en har fått motorfres og understellsoppgradering. Dekalene er egentlig fritt fra hodet, med Volk som hovedsponsor.

FD RX-7en er en tidligere INGS, som har fått motorfres og justert understell, samt dekor sterkt inspirert av Imamuras Apex D1 RX-7.

Alle disse bilene har blitt satt opp til å være driftingvennlig når det gjelder understell. Jeg beholdt originalmotoren i AE86en, så den egner seg bedre til tettsvingede baner der man ikke har mulighet for høyhastighetsdrifting. S15en må ha større baner da den har fått Skyline-motor og nok ladetrykk, samt at den veier litt over tonnet. S14en er den av bilene jeg synes er lettest å få ut røven på, den er godt balansert og liker turtall. FDen har jeg begynt å vende meg til, den er også godt balansert, men jeg slet litt med understyring i begynnelsen. Det er nå noenlunde ordnet, men jeg bruker uansett brekket for å få røven ut, noe som forøvrig gjelder alle bilene. Brekket bruker jeg også som clutch-kick ved å bare trykke raskt på den, for da hopper bilen "ut av giret" og revver. Brakelock er også gunstig om farten og vinkelen var litt for drøy og tidlig i forhold til svingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker håndkontroll av den gamle skolen (ikke S eller hva den heter). Vet ikke om noen ratt som duger ennå, så jeg holder meg til originalutstyret.

Går det an å spille inn på selve Xboxen over til datamaskin, eller må man chippe den for å gjøre slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70c hva baner drifter du på?

Jeg begynte på Maple Valley Raceway. Litt utfordrende pga. ujevnt asfalt/endret dosering i ulike svinger.

Tsukuba tester jeg innimellom, det er jo tross alt en av rundene i D1 Grand Prix.

Nå for tiden er jeg mest aktiv på Alpine Ring (høyhastighetsdrifting) og Blue Mountains Raceway (AE86en).

Fujimi Kaido er vel neste mål med en liten, lett og hissig bil tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider