Gå til innhold

Trenger bilstereo anbefaling

Ranger emnet

Roger78

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et komplett anlegg til Amazonen min. Jeg skal ha cd spiller med MP3, mellomtoner og diskanter (eller evt. 2 veis høytalere), forsterker, sub(er) og kasse.

Jeg er ute etter best mulig lyd i forhold til prisen. Er ikke ute etter et dyrt anlegg. Maks 5000,- men helst billigere.

Det er ikke feste til høytalere fremme, så det må jeg lage på et vis. Det er kun noen dårlige 6x9" i hattehylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg trenger et komplett anlegg til Amazonen min. Jeg skal ha cd spiller med MP3, mellomtoner og diskanter (eller evt. 2 veis høytalere), forsterker, sub(er) og kasse.

Jeg er ute etter best mulig lyd i forhold til prisen. Er ikke ute etter et dyrt anlegg. Maks 5000,- men helst billigere.

Det er ikke feste til høytalere fremme, så det må jeg lage på et vis. Det er kun noen dårlige 6x9" i hattehylla.

http://www.Boomboom.no er mye greit til gode priser etter min smak....Billig og greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tstuning har en grei Cd/Mp3-spiller for 1000-lappen... så er dén biten i boks. 5000,- er ikke stort budsjett for et "komplett" anlegg med best mulig lyd i tillegg... kjøp et godt frontsett som du hekter på spilleren og en aktiv sub a lá denne så er du ihvertfall igang. Eller hadde du tenkt å ha subber i hattehylla? Er det en original, umodifisert Amazon?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips :)

Har dere noen konkrete tips om merker og modeller? Er ikke 5000 nok for et greit anlegg? Trenger ikke det dyreste og beste, tenkte mer på et som er bra i forhold til pengene det koster.

Det er en original umodifisert Amazon med 55A dynamo, så det må ikke trekke mer strøm enn det.

Jeg har faktisk et sett med Sinus Live 5,25" og diskanter fra 1998, så det kan kanskje brukes, med mindre det går an å få tak i noe bedre til en grei pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to strøkne forsterkere liggende! DynaBel 4-kanalere (4x60W RMS @ 4 ohm / 2 x 200W RMS @ 4 ohm) som ligger og samler støv!

Dette er veldig gode forsterkere i forhold til prisen (ca. 1900,-/stk nye), og med en slik drar du frontsett og en sub veldig bra! :)

Sender du en PM, kan du få tilbud på en OK pris for en av disse (eller begge om du vil ha, hehe), samt en god idé til hva annet du kan kjøpe for å bli FORNØYD med å bruke ca. 5000,- på bilstereoen! :D

Mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor god er den JVC spilleren i forhold til Sony spilleren fra Tstuning som Transmedia anbefalte? Er den verdt 1500,- ekstra i forhold til lyden jeg får? Jeg tror ikke jeg trenger DAB. Tviler på at DAB er særlig godt utbygd her i distriktet, og jeg hører sjelden på radio så lenge jeg har CD spiller. Er denne like god som den andre JVC spilleren? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307280&cks=PRL

Hvilket kabelsett anbefaler dere? Vet ikke om jeg trenger kabelsett, jeg har strømkabel og jordingskabel til forsterker, signalkabel og høytalerkabler til frontsett. Trenger vel egentlig bare høytalerkabler til sub.

En venn av meg anbefalte å kikke på http://www.mds.se

Har de bra priser i forhold til Norske butikker (når en tar toll og frakt med i betraktning)? Har de noen bra produkter som passer til mitt behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro JVC'en er bedre enn Sonyen. Ser ut som du har kablinga i orden :)

Det som kanskje gir mest for pengene er kanskje en DEH-P77MP. Her har du iallefall en spiller som duger så det holder!

Men nå er det kanskje slik at det tærer for mye på likvidene, så da kan du heller se på en DEH-5730MP eller en CDM-9825RB.

Begge banker Sonyen lett.

Om det fortsatt er for hard belastning for økonomien ville jeg gått for billigmodellene til Panasonic eller JVC.

Men ha i bakhodet at du får det du betaler for, se i det lengste om du finner noe godsaker brukt ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det kanskje slik at det tærer for mye på likvidene, så da kan du heller se på en DEH-5730MP eller en CDM-9825RB.

Begge banker Sonyen lett.

Skulle vel nesten bare mangle, til 2,5x prisen av Sonyen. Sier ikke hva som er bra eller dårlig, men budsjettet ligger nå der på 5000,-.

Og med tanke på at det er en 40 år gammel Amazon, ville jeg brukt mer penger på forsterkere og høyttalere enn spiller på dét budsjettet. Vi snakker ikke akkurat om noen Lexus, så greit å kunne få litt ekstra kvalitet/trykk på gjengivelse fra høyttalere. Finlytting blir det neppe mye av, har jeg en mistanke om. De +1500,- ekstra i en spiller vil neppe høres i denne bilen. Så en rimelig spiller, Sinusen foran (gjerne med en forsterker der ôg) og et opplegg med sub og forsterker bak vil være mitt forslag til nevnte budsjett. Så får bedre spiller og frontsett komme etterhvert om ønskelig. Da ville jeg nok også støydempet bilen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.Boomboom.no er mye greit til gode priser etter min smak....Billig og greit....

Er egentlig dette noe bedre?

Jeg har endel brukt utstyr liggende som du kan få for en rimelig penge. Jbl 3 veis kit 8" - 4" - 1"... Også har jeg en Magnat 10" i kasse. Dette burde fungere greit sammen med en av Boomboxx sine forsterkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det jo klare begrensninger når du har et slikt budsjett..

bruk sinus compsystemet du,tviler for at du finner noe som er bedre med et slikt budsjett.

Spiller-->her

Sub -->her

Forsterker-->her

ender opp litt i overkant av kr5000,-

tar du kontakt med en leverandør vil du sikker klare å presse denne eller lignende pakke under kr5000,- ferdig levert.

for at ingen skal bli sure eller lei seg har jeg ikke lagt ved linker til selger,men et lite søk på f.eks Helix på startsiden vil nok guide deg fram til noen som selger det.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider