Gå til innhold

Sus i diskantene :(

Ranger emnet

benzin

Anbefalte innlegg

heisann.

mye klokt som har blitt sagt her, men jeg har gjort mye motsatt av det dere sier, og alt fungerer helt fint..

jeg har:

signal og strøm på samme side bak i bilen,

(signalkabelen er en uskjermet billig "mikki-mus" kabel som snart skal byttes til noe annet)

fortsterker skrudd i seterygg (i kontakt med jord)

forsterkeren jeg har er en rennegade 1600Watter fra tyske RATHO

man finner kun de gamle modellene av dem på internettsiden... den jeg har er så ny at den ikke er kommet på siden enda..

jeg har også hatt en MDS FORSTERKER

og det var ingen u-lyd i den heller.

eneste forsterker jeg har hatt problemer med er en 2x70watter jeg kjøpte ny her i norge for 250kr... men der tror jeg "turbolyden" fra motoren ble fanget opp av forsterkeren, og ikke kablene... denne forsterkeren fanger tilv og med opp mobilsignaler, og masse annet dill....

skjikkelig ellendig....

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg hadde denne "turbostøyen", og da jeg gikk over for å sjekke kablinga, viste det seg at signalkabelen min lå sammen med strømkabelen (+) i en strekning på ca. 20cm. Da jeg flytta på signalkabelen forsvant denne støyen, og den har aldri kommet siden.

Av og til kan det gå bra å gjøre ting på "den gale måten", men som regel lønner det seg å gjøre ting som å sjekke jordinga og legge kablene "korrekt".

- Jan Rune -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Otto von Bismarck

Dette gjøres dersom en har dynamostøy.

er ikke sikkert du blir kvitt dynamostøyen fordi om du legger jord fra samma punktet som forsterkerene har!har jordet på samma plassen jeg!men har fortsatt støy!tror den ene signal kabelen min har fått seg en knekk en plass!må ut og kjøpe nye!!da håper jeg det blir bra igjen!!

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider