Gå til innhold

Interesse for en skikkelig volvoklubb?

Ranger emnet

V940R6

Anbefalte innlegg

Hei ,etter hva jeg har lest så er her interesse for alternative klubber til Norsk Volvoklubb Buskerud etc.

Er her noen som er interesserte å drive en sånn klubb? Jeg og Ibanez kan kontaktes ,slik at vi kan føle stemningen for det..

Forslag til navn ønskes:

Ligger inne:

Volvo Car Club Norway

Volvo Society Of Norway

Norwegian Volvo Club

hvis nok er interesserte i å være med å drive klubben ,så kan vi få orden på noe frem mot sommeren..

mvh Børge-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres jo meget stilig ut, men hva er målet til klubben?

Man har jo volvo-powerteam som dabutcher driver. kansje litt inaktivt med tanke på treff rundtom.

Hvordan biler er klubben tiltenkt?

Hvordan skal den klare seg økonomisk?

Banetreff?

Utstillinger?

Hvor seriøst skal klubben være?

Hadde vært morro med en landsdekkene volvo klubb med bra webside osv. som tok for seg hele volvo spekteret. fått til et aktivt forum.

ang. navn så hørtes Volvo Society Of Norway bra ut.

lurer på hvordan du / dere har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang lodder vi stemningen.

Når det gjelder landsdekkende så må vi nesten begynne i det små. Det er vanskelig å drive en landsdekkende klubb når man skal styre den fra en landsdel. Det beste er nok underavdelinger som f.eks. VSON Hordaland e.l.

Da må vi ha en kontakt fra hvert fylke og så prøve ut i det små med fylkestreff o.l. og etterhvert landstreff a la Ål.

Hjemmeside kan ordnes. Seriøsitet er kanskje en økonomisk greie ,og en må derfor starte forsiktig.

Litt forskjellig spiller inn, så vi får se interessen an.

Nok interesserte og evt noen som vil være interessert i å styre underavdelinger ,så kan det nok hende vi kommer opp og går en gang til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres jo meget stilig ut, men hva er målet til klubben?

Man har jo volvo-powerteam som dabutcher driver. kansje litt inaktivt med tanke på treff rundtom.

Ja, vi i Volvo Power Team, ønsker å få opp aktiviteten. Det ble desverre en del vanskeligheter med tanke på treff i sommer.

Etter nyttår, vil vi forøvrig slutte med gratis medlemsskap og heller kreve symbolske summer for medlemsskapene.

Formålet med klubben endres ikke, men det koster en del penger med tanke på webhosting, domene, etc.

Videre, er det faktisk ganske mye tid som går til med å drifte en klubb.

Folk klager over norskvolvoklubb ikke oppdaterer hjemmesidene, men med mindre man har en som faktisk kan programmere hjemmeside, er det lite man har å stille med.

Jeg husker selv når vi hadde ca. 30-40 medlemmer, fikk jeg e-post med informasjon, bilder, o.l. Folk bad meg oppdatere informasjon, etc.

Det var faktisk ufattelig mye arbeid, bare med å håndtere alle henvendelsene, inn å redigere html, etc.

ps. dette var snakk om i 1998, da var det ikke så vanlig med databasedrevne hjemmesider.

Jeg utviklet derfor et system som var basert på ASP og msSQL, men pga. pris på ASP hosting, så jeg meg nødt til å lære meg PHP.

PHP og mySQL har gitt oss masse muligheter, som bildeopplastning, personlige gjestebøker, opensource forum, tids-sone system, etc.

Nå vil også våre medlemmer snart få mulighet til å opprette egne hjemmesider, like lett som å skrive i et Word dokument.

I 2006, satser vi på å øke i aktivitet, da med tanke på kontigenter, men også med tanke på nye funksjoner, etc.

ikke for å ødelegge moralen til folket, men.. Man må nesten ha databasedrevet system, om man ikke har mulighet til å bruke mange timer hver dag på å administrere medlemmer og henvendelser. (uten lønn).

kontigentene vi får inn, går strictly til klubben (hosting), samt evnt. artikler vi kjøper inn. Vi har i fortiden tilbydt våre medlemmer jakker, topprute streamers, o.l. og på den måten bygget opp litt grunnmur.

edit:

Oppdatert statistikk på medlemmer i Volvo Power Team

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vtp sida er grei den! jeg vet du har jobbet utrolig mye med den.

jeg var aktiv på forumet der i starten, men det tok liksom aldri av, synd egentlig. får se om jeg begynner å sjekke den ut mere etterhvert.

nå fikset jeg "hovedsiden", slik du ønsket den :p (med tanke på bildelinker til viktigste sidene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Høres ut som om det begynne å bli litt blest rundt dette temaet.. Viss medlemmer er seriøse og alle vil hjelpe til med undeklubber (fylker) så tror eg at det vil gå mye fortere å få til en landsdekkene klubb i norge. Men det krever mye av folk.

Selv er eg formann i en veldig lokal bilklubb med ca 15 medlemmer.. Må bare innrømme at det går med endel til til planlegging, drift, aktiviteter for å holde klubben oppe.. Det tok oss ca 1,5 år før det skjekke no fra kommunen sin side før vi fikk lokale... da gjikk det hele mye fortere..

Det er jo bare helt tragisk at det ennå ikkje eg komt opp en skikkelig volvo klubb her i landet. De fleste andre merker har det jo; Bimmers, nissan car club norway, vw/audi club norwegen, toyota owners club norway, opel motorsport club, mazdafun osv... Dette skal vi også få til!!!!

Dette her skrev eg i enorm bakrus så viss noe ikkje falt i smak av det eg sa så ta det med en klype salt:)

-Volvo 940 Turbo

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...